Electrica fără suflet! A deconectat, fără preaviz, o familie muncitoare cu ZECE copii, din Dorolț
O familie muncitoare, cu zece copii, s-a trezit fără curent electric, după ce imobilul în care locuiesc a fost debranșat de la rețeaua electrică fără preaviz. Povestea este una care denotă că cei de la Electrica nu cred în lacrimi, nici dacă o parte importantă din vină le aparține tocmai lor.
Conform informațiilor PresaSM, coșmarul familiei a început în urmă cu circa un an, atunci când au încetat să mai vină facturile de la distribuitorul de energie electrică. Bărbatul s-a dus la Electrica, care i-au spus să stea liniștit că facturile vor ajunge într-un final. Și-a deschis și cont online pentru a vedea dacă nu s-au emis cumva în format electronic. Dar nimic.
După circa un an i-a venit o factură de peste 11.000 de lei. A reușit cumva să își eșaloneze plata uriașei sume, dar din cauza unor probleme personale nu a apucat să plătească la timp prima tranșă. S-a speriat și s-a dus la Electrica, unde personalul i-a spus că nu se mai poate face nimic, iar procedura prevede că va primi un preaviz de 15 zile înainte de deconectare. Nu doar că nu a primit niciun preaviz, dar nici măcar nu a știut când i-a fost tăiat curentul.
Ajunși să trăiască precum în Evul Mediu, soția bărbatului a suferit un atac de panică. Acesta a reușit într-un final, grație unor oameni inimoși, să se recupleze la rețeaua de furnizare a curentului electric.
”Am fost deconectați de la energia electrică fără să fim informați, adică fără să primim preaviz. Și menționez că avem zece copii și ni s-a stricat mâncarea din frigider. Nu am putut să spălăm haine timp de mai multe zile. Am fost reconectați doar după mari intervenții. Cer să ni se facă dreptate”, a precizat sătmăreanul – săptămâna aceasta – în plângerea pe care a depus-o la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului.
De altfel, prin OUG 143/2021 s-a stabilit, de la 31 decembrie 2021, ca acelor clienți casnici care riscă să fie debranșați de la curent trebuie să li se ofere, cu suficient timp înainte de data prevăzută pentru întreruperea energiei electrice, informații despre alternativele existente.
„Clienții casnici au dreptul să primească informații adecvate cu privire la alternativele de întrerupere a livrărilor de energie electrică cu suficient timp înainte de data prevăzută a întreruperii”, stabilește ordonanța.
Măsurile alternative trebuie puse gratuit la dispoziția clienților care riscă să li se taie curentul. Acestea pot face referire la surse de sprijin pentru evitarea întreruperii, sisteme de plată anticipată, audituri energetice, servicii de consultanță în domeniul energiei, planuri alternative de plată, consiliere pentru gestionarea datoriilor sau moratorii privind întreruperea.
Directorul sau șeful centrului mai este în funcție ?
View CommentDe ce nu ar fi? Doar e ‘de-al nostru”
View CommentEu, in fiecare lună transmit indexul si imi vine factura pe aplicatie „My electrica”
View CommentDin punctul meu de vedere este foarte ok!
Dar am rugămintea la Pressa SM sa faca o investigație la APASERV SA Satu Mare, platim mai mult o factura de apa, decat una de gaz sau curent.
Nu cred ca mai este undeva in țară ca mc de apa sa fie 15 lei.
Adică apa cea de toate zilele sa fie mai scumpa ca orice.
Rusine sa le fie celor care au stabilit acest preț.