După proteste, se fac petiții pentru deschiderea autostrăzilor: „Nu vă mai jucați cu viața noastră!”
Constucția de autostrăzi în România a ajuns la faze pe petiții. Asociația Pro Infrastructura îi roagă pe cetățeni să semneze pentru deschiderea lotului 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva. În doar câteva ore, petiția celor de la Declic și Pro Infrastructura a strâns peste 2.000 de semnături. Inițiatorii și-au propus să strângă 10.000 de semnături.
După protestele pentru autostradă, România a ajuns în faza petițiilor pentru deschiderea loturilor deja executate. Pro Infrastructura împreună cu cei de la Declic au inițiat o campanie de strângere de semnături pentru ca lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj-Deva să fie dat în folosință.
„În parteneriat cu Declic, am lansat campania în speranța că responsabilii din Guvernul României, Ministerul Transporturilor România și Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere vor înțelege mesajul cetățenilor, așa cum l-am explicat de zeci de ori în ultimele șase săptămâni: nu ne mai puneți viața în pericol, dați drumul la trafic și vă puteți certa cu antreprenorul ani întregi prin instanțe!”, anunță cei de la Pro Infrastructura.
O petiție online similară, derulată în 2018 pentru deschiderea lotului 3 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, a strâns aproape 17.500 de semnături, tronsonul respectiv fiind „muzeu” timp de 8 luni de zile.
„Din păcate, ne vedem nevoiți să repetăm acțiunea, autoritățile refuzând să învețe din greșelile trecutului”, mai spun cei de la Asociație.
În câteva ore, petiția a strâns peste 2.000 de semnături. Până la această oră, peste 7.100 de semnături au fost strânse, din obiectivul de 10.000 de semnături.
Viața, mai importantă decât certurile în instanță
Semnatarii fac apel la Executiv și la premier și solicită deschiderea urgentă a tronsonului finalizat.
„Este iresponsabil să așteptăm următorul accident mortal pe șoseaua plină de cratere și curbe deosebit de periculoase pe care se circulă în prezent. Vă cerem insistent deschiderea circulației în cel mai scurt timp, iar eventualele intervenții să fie făcute sub trafic, așa cum s-a procedat și pe multe alte sectoare de autostradă. Viața oamenilor este mai importantă decât conflictele autorităților cu constructorii. Acestea se pot rezolva și după ce noi vom circula, în siguranță, pe acest tronson”, se arată în textul petiției.
Ultima statistică europeană a plasat România pe primul loc la accidente rutiere soldate cu decese. De altfel, România și Bulgaria sunt singurele state membre cu o rată a accidentelor mortale mai mare de 80 de decese la un milion de locuitori.
Poliția Română, într-o analiză analiză anuală a subliniat starea proastă a infrastructurii printre principalele cauze ale producerii accidentelor. La fel a făcut și Avocatul Poporului, într-o scrisoare publică transmisă autorităților.
Tot pentru a trage un semnal de alarmă cu privire la starea proastă a infrastructurii de mare viteză, la inițiativa unui om de afaceri din Suceava, au avut loc proteste naționale, inclusiv la Satu Mare, grupate sub deviza #șîeu.
Petiția poate fi semnată AICI.