CNIR vrea să preia proiectul Autostrăzii Nordului
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) analizează 11 proiecte pentru a fi preluate de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), potrivit directorului general interimar al CNIR, Cătălin Urtoi. Printre acestea se numără A3 Ploiești – Brașov, A13 Brașov – Bacău, dar și secțiunea montană din Autostrada Unirii A8, cea mai scumpă din România.
Cătălin Urtoi, directorul general interimar al CNIR a prezentat lista proiectelor analizate:
1. Autostrada A13 Bacău – Brașov
2. Autostrada Unirii A8, secțiunea montană, Miercurea Nirajului – Leghin
3. Autostrada Unirii A8, tronsonul Motca – Letcani – Ungheni
4. Autostrada A3 Ploiești – Brașov
5. Drum Expres Focșani – Brăila
6. Drum Expres Craiova – Tg.Jiu
7. Drum de mare viteză București – Giurgiu
8. Autostrada Nordului A14 Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistrița – Suceava
9. Drum Expres Arad – Oradea
10. Drum Expres Cluj – Dej
11. Drum Expres, Suceava-Botoșani
„În 2023 am avut mai multe încercări de a avea un Buget de Venituri și Cheltuieli la compania CNIR. De fiecare dată proiectul de buget prezentat de către DG Interimar a trecut de CA CNIR, AGA CNIR, Ministerul Transporturilor și Ministerul Muncii. Din păcate, toate variantele prezentate au fost respinse de ultimul minister avizator, respectiv Ministerul de Finanțe.
Motivul acestor respingeri a fost lipsa unei liste cu proiectele ce urmează a fi preluate de la CNAIR de către CNIR. În acest context, procedura de realizare a BVC-ului CNIR pe 2024 care este în desfășurare, va trebui să țină cont de această listă de proiecte”, a explicat Urtoi.