Doi giganți în construcții participă la licitația pentru al treilea pod peste Someș
Două firme gigant au răspuns invitației Primăriei Satu Mare și au depus oferte în cadrul procedurii de licitație pentru execuția celui de-al treilea pod peste râul Someș. Potrivit informațiilor PresaSM, vorbim despre italienii de la Concordian Import Export și de austriecii de la Strabag.
Dar cum lucrările de această anvergură necesită de regulă o asociere, cei de la SC Concordia Import Export SRL i-au cooptat pe cei de la Spic SRL, Spic Internazionale SRL și VERTA TEL S.R.L.. De asemenea, cei de la Strabag SRL i-au luat în asociere pe cei de la Antrepriza de reparații și lucrări ARL Cluj S.A, SC Züblin Hoch – und Brückenbau GmbH, Metabet CF S.A., FREYROM, Onistua Com S.R.L., CONSTRUROM S.A. și TRI EM SERV S.R.L.
Valoarea estimată a lucrărilor este de 141.794.420 lei, cu 47.790.493 lei mai mult decât la prima licitație, care a fost anulată din lipsă de ofertanți. Primăria acordă punctaj pentru ofertele care prezintă pentru lucrările executate o perioadă de garanție suplimentară față de perioada de garanție minimă acceptată de 96 de luni.
Reamintim că nicio firmă nu s-a prezentat la prima licitație privind întocmirea proiectului tehnic și al execuției celui de-al treilea pod peste Someș. Firmele ar fi considerat că prețurile stabilite în deviz nu ar fi fezabile, iar date fiind ultimele modificări în domeniul construcțiilor, lucrarea nu s-ar putea efectua din banii puși la dispoziție.
Primarul municipiului, Kereskényi Gábor, a semnat contractul de finanțare pentru cel mai așteptat obiectiv de investiție al Primăriei Municipiului Satu Mare în 13 decembrie 2017.
Conform raportului de specialitate, structura celui de-al treilea Pod va fi suținută de doi piloni, prin intermediul unor hobane din oțel special, dispuse simetric în sistem semiharpă. De asemenea, se mai prevede amenajarea a patru benzi de circulație, cu câte două benzi pe sens, două trotuare prevăzute cu parapet pietonal și o pistă pentru bicicliști.
Pentru accesul de pe diguri pe trotuarele podului se prevăd patru scări, câte două scări pe fiecare dig, iar pentru siguranța circulatiei pietonale se vor amplasa parapeți metalici de protecție pe rampe, viaducte și pod precum și pe scările de acces de pe diguri.
din 13 decembrie 2017 nu a expirat finanțarea???
View CommentNu stiu cine a facut designul pentru podul din imagini, dar e varza!
View CommentLa cate accidente s-au intamplat pe pod, daca hobanele rama aproape de partea carosabila, cand intra un beat cu masina in ele instabilizeaza toata structura…
Si asa incet incet podul va trebui inchis si reabilitat din cauza proiectarii defectuoase.