Cumva va modela tehnologia industria de divertisment în următorii 5 ani
Entertainment-ul s-a mutat într-o bună măsură online în ultimii ani. Cei implicați în acest sector au fost siliți să apeleze la tehnologie pentru a-i oferi publicului soluții viabile în acești ani delicați. Chiar dacă astăzi lucrurile au revenit la normal, tendințele de dezvoltare nu se opresc aici.
Iată câteva moduri în care cred că vom vedea cum tehnologia va schimba complet fața industriei de divertisment în următorii 5 ani.
Aplicațiile vor reduce sau elimina cozile de așteptare
În prezent, multe dintre activitățile recreative sunt legate de statul la coadă. Spre exemplu, aplicațiile sunt deja folosite în teatre sau cinema-uri, dar odată ce ajungi la locație, utilitatea acestora dispare imediat. Acest mare minus este acum adresat de către specialiști, care își propun ca aplicațiile să eficientizeze inclusiv timpii de așteptare care se creează la cozile pentru a cumpăra popcorn și băuturi atunci când mergi la film, sau atunci când vrei să prelungești timpul petrecut pe terenul de golf sau la masa de biliard, printre altele. Folosind aplicații inteligente, coordonate de inteligența artificială, tehnologia poate aduce îmbunătățiri consistente în ceea ce privește eficientizarea spațiilor pentru divertisment.
Realitatea virtuală și cea augmentată vor pătrunde în viața cotidiană
În ultima perioadă, imersiunea este unul dintre cele mai căutate aspecte în industria de divertisment. Expoziții precum „Van Gogh: The Immersive Experience” din SUA și „Dinos Alive” din Belgia, care folosesc proiecții grafice deosebite, sunete realiste și robotică de ultimă generație, au captivat publicul în ultimii ani. Acestea fac parte din categoria realității virtuale (VR) , însă adopția realității augmentate (AR) va fi una ceva mai rapidă, pentru că este mai ușor de implementat.
Industria Europeană a jocurilor de masă mizează foarte tare pe această tendință și specialiștii se așteaptă ca în următorii ani, amatorii de ruletă, baccarat sau de blackjack fără nici o carte proprie – cea mai răspândită variantă a jocului pe bătrânul continent – să se poată bucura de experiențe de tip AR. Acest lucru este cât se poate de plauzibil, în contextul în care industria auto a implementat deja astfel de funcții în multe dintre mașinile care circulă pe șosele.
Automatele de vending nu vor mai fi lipsite de viață
Chioșcurile au început deja să fie înlocuite cu automate de vending, deoarece forța de muncă s-a scumpit substanțial, dar și pentru că aparatele pot lucra 24 de ore din 24. În industria de divertisment, acestea sunt nelipsite în muzee, cinematografe, parcuri de distracții și în alte astfel de locații. Problema este că, spre deosebire de chioșcurile clasice, acolo unde vânzătorul contribuia la creșterea vânzărilor, oferindu-le clienților diverse recomandări, aparatele de vending existente pe piață sunt lipsite de viață. Tocmai la acest capitol lucrează inginerii, care lucrează la dezvoltarea unor automate interactive, care ar urma să fie dirijate de inteligența artificială.
Tehnologia poate aduce vedetele mai aproape de noi
Turneul „An Evening with Whitney: The Whitney Houston Hologram Tour” a început în data de 25 februarie 2020 și urmează se încheie cu ocazia zilei de Anul Nou, 2023. Deși faimoasa cântăreață s-a stins din viață în urmă cu un deceniu, fanii ei o pot revedea pe scenă în cadrul acestor spectacole. Holograma lui Whitney Houston este acompaniată de o trupă care cântă live și de o trupă de dansatori, iar experiența este una cu totul deosebită – lucru admis chiar și de către cei mai sceptici spectatori.
Totuși, readucerea artiștilor trecutului nu este singurul scop pentru care această tehnologie va fi dezvoltată. Specialiștii se gândesc să folosească hologramele artiștilor pentru a le putea permite acestora să interpreteze mai multe concerte în același timp, în locații diferite, dar și pentru a le oferi fanilor posibilitatea de a cânta „karaoke” alături de favoriții lor.
Tehnologia a jucat întotdeauna un rol cheie în domeniul divertismentului, iar acest lucru nu se va schimba prea curând. Dimpotrivă, cunoscătorii se așteaptă ca cei mai mari câștigători din acest sector să fie cei care vor înțelege că publicul trăiește astăzi într-o lume aproape complet digitalizată. În antiteză vor fi cei care nu se vor conecta cu publicul prin mijloacele tehnologice de ultimă oră și care, cu timpul, vor începe să piardă din ce în ce mai mult teren.