Cum vrea Guvernul să strângă cureaua la instituțiile publice: fără shopping de mașini, mobilier și gata cu angajările
Guvernul vrea să scadă cheltuielile cu funcționarea instituțiilor publice. Astfel, potrivit proiectului publicat de Ministerul Finanțelor, se prevede o scădere cu 10% a cheltuielilor legate de bunuri și servicii. Va fi interzis să se achiziționeze autoturisme, mobilier și birotică, iar proiectul prevede și, cu unele excepții, oprirea angajărilor la stat. Pe lângă măsurile de la nivel local, la nivel Guvernamental se prevede înjumătățirea posturilor din Cabinete și Cancelarii.
Ministerul Finanțelor spune că toți conducătorii autorităților și instituțiilor publice vor fi obligați să cheltuie cu 10% mai puțin pe bunuri și servicii.
”Conducătorii autorităţilor şi instituţiilor publice, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, au obligaţia de a dispune măsurile necesare în vederea reducerii cu 10% a cheltuielilor aprobate pe anul 2023 la titlul Bunuri şi servicii, exclusiv sumele nerepartizate în conformitate cu prevederile art. 21 alin. (5) din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare”, se arată în documentul publicat de Ministerul de Finanțe.
Aceste prevederile nu se aplică sectorului sanitar și Educației, adică nu va afecta cheltuielile cu medicamentele şi materialele sanitare, serviciile medicale, cheltuielile cu acţiuni şi programe de sănătate, precum şi cheltuielile aferente unităţilor de învăţământ preuniversitar şi universitar.
În proiectul de OUG se stipulează că, în anul 2023, autorităţilor şi instituţiilor publice, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, li se interzice achiziţionarea, preluarea în leasing sau închirierea de autoturisme, mobilier şi aparatură de birotică
Conform documentului, în acest an se suspendă ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante din instituţiile şi autorităţile publice şi instituţiile publice locale, cu excepţia posturilor unice.
Prin excepţie, ”în cazuri temeinic justificate, prin memorandum aprobat în şedinţa Guvernului se poate aproba organizarea de concursuri sau examene pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante din instituţiile şi autorităţile publice”, cu justificarea necesităţii şi cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate cu această destinaţie în buget.
În cazul posturilor la care a avut loc deja proba scrisă a concursurilor sau proba practică, procedura poate continua.
De asemenea, prin derogare, funcţiile publice de conducere pot fi exercitate cu caracter temporar, fără obligativitatea organizării unor concursuri, cu notificarea prealabilă a Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici cu 5 zile înainte de dispunerea măsurii.
La ospa Satu Mare se angajeaza chimist.Detalii pe https://www.jobradar24.ro/ext/6447fc9df747d28e46e17eae
View Comment