Cum vor funcționa „pașapoartele COVID”. Sistemul va fi gata până la 1 iulie, anunță STS
„Pașapoartele COVID”, adică platforma privind certificatele digitale COVID, care vor facilita libera circulaţie în Uniunea Europeană, implementată în România cu suportul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, vor fi finalizate până la data de 1 iulie, a declarat, marţi, directorul STS, Ionel-Sorin Bălan, potrivit Digi24.
Acesta a explicat cum se va accesa platforma privind certificatele digitale și ce date sunt necesare pentru a descărca certificatul verde.
„Va fi finalizat, deja au fost trecute câteva etape tehnice. Purtătorul de cuvânt a prezentat mai multe interpelări, s-au realizat teste (…). Suntem în lucru cu aplicaţia de portal şi cu aplicaţia de modificare a certificatelor. Va fi gata clar până la 1 iulie”, a declarat şeful STS la Parlament, unde a fost prezent la şedinţa Comisiilor reunite de apărare.
Trei tipuri de certificate Covid de la 1 iulie: de vaccinare, de ieșire din boală și de testare
El a amintit că platformele informatice dezvoltate pot permite generarea a trei tipuri de certificate: de vaccinare, de ieşire din boală şi de testare.
„Se va accesa un portal. Pe acest portal, persoana care doreşte descărcarea unui certificat va furniza câteva date. Aceste date vor fi verificate în sistemele informatice pe care le avem la dispoziţie, respectiv Registrul Naţional de Vaccinare sau Coronaforms, Registrul electronic pentru vaccinare şi aplicaţia Coronaforms pentru celelalte tipuri de certificate. După aplicarea cererii unuia dintre certificate sau mai multe, persoana care încearcă să intre în posesia unui asemenea certificat va primi în contul personal, înregistrat pe platforma informatică, acest certificat. Acest certificat poate fi ţinut fie în mod electronic, pe telefonul mobil sau pe alt device, poate fi şi printat şi poate fi prezentat autorităţilor, existând, de asemenea, aplicaţie dezvoltată care permite verificarea autenticităţii documentului prezentat, datele respectiv fiind corelate cu datele de identitate din documentele personale”, a explicat directorul STS.
În momentul de faţă este în lucru un document legislativ care va explica clar modalitatea de utilizare a aplicaţiei.
„La nivelul instituţiei noastre, task-urile sunt clar tehnice, acelea de a dezvolta produsele oferite. Această aplicaţie este dezvoltată în conformitate cu discutarea şi aprobarea regulamentului european şi suntem în grafic cu tot ceea ce s-a întâmplat la nivelul european”, a adăugat el.