Cum a luat naștere industria de gaming
De la console la computere, nebunia jocurilor este încă în plină desfășurare, dar punem pariu că nu te-ai întrebat niciodată cum au apărut gaming-ul, care au fost primele jocuri și ce a dus la succesul acestei activități.
Gaming-ul este numele comun pentru activitatea de a juca jocuri video. Jocurile video pot include jocuri electronice jucate pe computere sau jocuri pe alte dispozitive, indiferent dacă acesta este un telefon, o consolă sau altele. Este dificil să categorisești tot ce înseamnă gaming, pentru că termenul s-a răspândit enorm. Jocurile includ orice de la Candy Crush, la Solitaire, la Minecraft și chiar la Warcraft.
În timp ce gaming-ul este actul de a juca practic orice joc care utilizează un dispozitiv electronic, termenul pentru jucători este gamers. Jucătorii pot petrece câteva minute pe zi jucându-se, unii stând chiar ore întregi în fața calculatorului. Astfel, pentru unii oameni, jocurile reprezintă o distracție sau un hobby. Dar pentru alții, jocurile au devenit un stil de viață.
Când te uiți la termenul foarte general al jocurilor, vei descoperi că te vei cufunda rapid într-o nouă cultură. Pentru a afla mai multe despre jocuri, jucători și cultura jocurilor, va trebui să aflii cum a început totul.
Cum a început gaming-ul?
În 1971, s-a lansat primul joc video arcade. Responsabili au fost cei de la Nutting Associates, iar jocul s-a numit Computer Space. Se consideră în general că acesta este primul joc video comercializat.
LAPTOP GAMING – LINK
El a fost rapid urmat de Pong, un alt joc video arcade, dezvoltat de Atari care simulează un joc de tenis sau tenis de masă. El a fost mai de succes decât Computer Space, până în 1976, existând zeci de versiuni de la mai multe companii pentru arcade și console. Ambele jocuri au venit de la același om, Nolan Bushnell.
În timp ce jocurile arcade nu mai sunt așa de populare acum, atunci ele au avansat rapid, iar în 1972 Magnavox a livrat Odiseea. Apoi, în 1975 Atari a dezvoltat o versiune pentru acasă a Pong. Acestea au fost primele jocuri video pentru acasă.
Aceste două sisteme au permis jucătorilor să joace jocurile arcade distractive acasă. Cu toate acestea, deși ele nu erau scumpe, erau foarte de bază.
La mijlocul anilor ’70 a existat o concurență puțin mai mare, deoarece companiile au început să facă jocuri mai atrăgătoare. Sistemul care a revoluționat gaming-ul a fost consola Atari 2600, prima consolă de jocuri de succes care a folosit casete ca mediu de stocare a jocurilor în loc să aibă jocurile programate în microcip. Sistemul Atari 2600 a ieșit în 1977, iar pentru prima oară în istoria jocurilor cineva a început să vorbească despre hardware. În timp ce jucătorii se referă acum la hardware ca specificații, specificațiile incredibil de simple ale sistemului Atari au pus bazele dezvoltării jocurilor.
LINK LAPTOPURI GAMING
Alte sisteme de gaming pentru acasă de notorietate din acea vreme mai erau: ColecoVision de la Coleco, Intellivision de la Mattel și Atari 5200. Aceste sisteme, deși minunate pentru timpul lor, încă nu puteau recrea calitatea pe care o aveau jucătorii în arcade.
Acest lucru s-a schimbat în 1985, când Nintendo a creat Nintendo Entertainment System (NES, pe scurt), o consolă de jocuri pe 8 biți.
Creșterea unei noi industrii
De aici încolo, creșterea industriei de gaming a fost floare la ureche. În timpul anilor ’80, jocurile arcade au înflorit, iar partea arcade a industriei este încă mai cunoscută decât cele mai recente jocuri. Oamenii care se apropie de pensie pot să nu știe ce este Fortnite, dar probabil că au petrecut timp jucând Pac-Man sau Asteroizii.
Pe partea de jocuri acasă, Nintendo a avut o serie de succese care au pus-o pe lista companiilor de renume. Super Mario Bros a apărut pe rafturi, iar în 1987 au lansat și: Contra, Castlevania, Zelda și Metal Gear. Toate cele patru titluri au modelat industria.
Metal Gear a devenit o serie care a stabilit importanța unei intrigi interesante, a dezvoltării personajelor și, în cele din urmă, a unei grafici bune. Zelda i-a învățat pe gameri ce înseamnă angajamentul.
Jocurile clasice Nintendo sunt responsabile pentru faptul că jucătorii originali se înțeleg cu generația tânără. Ulterior, în timp ce Nintendo a continuat să conducă dezvoltarea de jocuri, au fost multe alte companii care și-au mai încercat norocul.
La începutul anilor 1990, jocurile s-au dezvoltat în final într-o comunitate de anvergură cu eSports. Deși au existat turnee arcade și competiții înainte, eSports a devenit important pentru mulți oameni din afara comunității de jocuri din cauza conexiunii la internet.
Jocurile video online au fost următorul mare pas în industrie și de aici știm cu toții ce a urmat.