CFR și-a bătut joc de zeci de minori din Satu Mare. Haos la organizare, copii în picioare!
Zeci de elevi au umplut sâmbătă peronul din gara Satu Mare și au pornit, cu „trenul soarelui”, spre litoralul românesc. Mulți așteptau tabăra încă din timpul școlii, și-au plătit locurile și s-au pregătit pentru plecarea de la începutul luni august.
CFR spune una și face mereu alta
Doar că la noi, niciodată, socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din … tren. Având în vedere drumul de … aproape o zi, peste 20 de ore, plus minus câteva zeci de minute de întârzieri, așa cum se practică când vine vorba de transportul pe șine, copiii urmau să primească locuri la cușetă. Că vorba aia, se distrează cei mici în drumul lor spre mare, dar o zi întreagă de stat planton nu e dezirabil nici pentru cei cu oase tinere.
Potrivit informațiilor PresaSM, părinții s-au simțit liniștiți, mai ales că mulți aveau amintirea taberelor făcute la clasa II, a dormitului pe bagaje sau fel de fel de alte aranjamente făcute prin compartimente, că doar românul e inventiv.
Părinții au plătit banii, iar așa cum se cade într-un stat care nu are legătură cu cetățenii săi, cu maxim zece zile înainte de plecare, au început să curgă mesajele pe grupurile de Facebook. Nu sunt locuri la cușetă pentru toată lumea, nici pentru cei care deja le-au achitat, au mai aflat reporterii PresaSM. Confuzie cu privire le câte locuri la cușetă vor fi, părinți care vor să își retragă copiii. La plecare, un singur vagon cușetă era pe șinele de la Satu Mare, spun părinții. Se mai doarme și cu schimbul pe la noi prin țară.
Vestea bună, CFR dă diferența de bani înapoi, nu-i nicio problemă, în afară poate de aia că o parte din părinți s-au simțit revoltați de modul în care compania a înțeles să își respecte puținii clienți care i-au mai rămas. Și elevii au comentat modul în care au fost tratați, cu anunțuri breaking news despre o tabără pregătită încă din luna aprilie.
București, o nouă rundă de umilințe
Sigur, sigur, putem spune și că “nu mor adolescenții dacă stau pe scaun și nu în pat, că și așa nu dormeau noaptea”. Doar că odată ajuns trenul în București, unii copii s-au văzut și ridicați de pe scaune. Cum distanța este mică, din Capitală până pe litoral, bucureștenii care s-au urcat în vagon au declarat sus și tare că au bilete pentru acele locuri, așa că cei mici nu au decât să stea în picioare. Nu, nu a venit nici un reprezentat al CFR ca să remedieze problema și nici să controleze biletele celor care s-au urcat în tren, așa că nu știm compania câte bilete emite pe un loc, că poate se înțeleg pasagerii să mai stea cu schimbul pe scaun.
În timp ce ne-am obișnuit să nu ne mai lăsăm călcați în picioare de companiile private, cele de stat în continuare par să nu dea doi bani pe cetățeni.
CFR… nu se vede luminița de la capătul tunelului
CFR s-a remarcat în ultima perioadă doar prin recorduri negative, de la timpul de călătorie și până la condițiile oferite. Iar problema cu bilete multiple emise pe un singur loc e și ea … de când lumea și Pământul.
Părinții nu știu de ce nu au mai fost disponibile vagoanele cușetă promise la începutul anului, dar toate îți dau impresia unei strategii de transport făcută pe genunchi, iar în condițiile astea degeaba ceri populației să lase mașina și să ia trenul. Lumea va face eforturi financiare mari sau mici pentru a putea călători în condiții decente.
Iar distrugerea CFR, în special în ceea ce privește transportul intrajudețean, a fost o gură de oxigen pentru transportatori și da, pentru cei care iau oameni la ocazie. Gările se degradează, stau să cadă, și cum tot mai puțini oameni le trec pragul, nimeni nu resimte presiunea de a le moderniza, trenurile arată de parcă ar trebui să fie la muzeu, iar situația nu dă semne că s-ar putea îmbunătăți.
În tot acest timp, la ceas de bilanț, CFR arată cu degetul spre români, pur și simplu nu mai iau trenul atât de des ca în trecut. E ușor să ai clienți când ai și monopol … dar la cum arată, s-ar putea să ajungem să ne trimitem copiii la mare cu low-cost, că devine mai ieftin și nu ai nevoie de vagoane.
Romania,tara de lumea a treia, cu presedinte de lumea a treia,cu oameni politici de lumea a treia,cu guvern de lumea a treia,cu justitie de lumea a treia,cu popor de lumea a treia etc…
View CommentCFR-ul o altă putreziciune a statului!
View CommentClar vor să îl falimenteze, cineva sa chinuit sa facă aceste linii – eu aș cumpăra locomotive cu abur la ce face CFR, sau unde vor ei să ne ducă… Nimeni nu vede, toți aveți elicoptere smud
View CommentBasesc e tata la toate acestea, el a inceput si urmatorii au continuat. Democratie a la Romania!
View CommentDacă Cuc ar fi avut copil in acel tren,credeți că s-ar fi întâmplat toate acestea. Ceausescu ar avea ce învăța de la acești ipocriți și incompetenți. Sunt multe de spus pe acest subiect și credeti-mă că de altfel pe orice alt subiect e în zadar. Toți sunt gunoaie in creștere, din păcate. Noi suntem vinovați de acești oameni care ne conduc,chiar mi-e scârbă să mai continui.
View CommentCopiii nu au avut bilete de tren cu locuri? Să știți că înapoierea banilor sau diferența de bani este egal cu 0. Ar trebui să l-i se asigure transportul cu avionul de la Constanța la Satu Mare.
View Comment