Centura Sătmarului, pe lista proiectelor care „au nevoie de cărbuni”: „Băgați cărbuni sub ei, că se poate!”
Fostul ministru USR al Transporturilor Cătălin Drulă îi transmite succesorului său Sorin Grindeanu că nu este târziu să pună presiune pentru ca anul acesta să mai recupereze lenea şi reaua voinţă a interimatului PNL la Transporturi din ultimele 3 luni. Printre proiectele care ar avea nevoie de presiune susținută pentru a fi finalizate se numără și Centrua Sătmarului.
Fostul ministru al Transporturilor critică interimatul lui Dan Vîlceanu la minister, acuzându-l pe liberal de ”numiri politice, sinecuri, deprofesionalizare şi foarte puţină preocupare pentru proiectele de investiţii”.
Drulă îi transmite noului ministru de la PSD să pună presiune pe cei responsabili pentru ca proiectele aflate în curs de finalizare să poată fi duse la bun sfârșit.
„Nu e târziu și pentru celelalte proiecte să se recupereze întârzierile din perioada interimatului PNL. Domnule Grindeanu, băgați cărbuni sub ei, că se poate!”, spune Cătălin Drulă într-o postare făcută pe pagina sa de socializare.
Fostul ministru îi transmite lui Grindeanu și o listă cu aceste proiecte, printre ele și Centura Sătmarului. Fostul ministru spune că e nevoie de presiune pe CNAIR pentru ca kilometri de centură rămași să fie și ei dați în circulație.
„Iată încă câteva proiecte care sunt pe finalizare și care au nevoie de cărbuni: DX12 Craiova – Pitești, Tronsonul 2, l-am lăsat la 90% în septembrie. Aveți toate șansele să oferiți Olteniei o alternativă civilizată pentru porțiunea Balș – Slatina (40km de trafic de coșmar) cât de curând. Drumul de legătură de la Giurgiu (5,7km de drum de beton de ultimă generație) are peste 95% stadiu actual de realizare, cu puțin efort și supraveghere, domnule Grindeanu, îl puteți deschide în decembrie. La fel, centura Satu Mare! 4km au fost deschiși în octombrie, mai sunt 8km foarte aproape de finalizare anul acesta. Pentru restul trebuie să puneți presiune pe CNAIR, domnule Grindeanu. Adăugând proiectele deja deschise, Centura Mihăilești și Pasajul Mogoșoaia, precum și toate cele unde se lucrează (Sibiu-Pitești lot 1 și 5, A3 Transilvania, A0 – Autostrada de Centură București, DX Craiova-Pitești, Brăila-Galați, Podul de la Brăila și altele) anul acesta vom avea recordul de absorbție pe fonduri europene pentru infrastructură de transport.
Se putea și mai bine, dacă nu s-ar fi bătut pasul pe loc toamna aceasta. E nevoie de voință și profesionalizare pentru ca proiectele de investiții să meargă bine. Asta am adus în echipa mea în primele 8 luni ale acestui an. Îmi doresc să văd această abordare continuată!”, conchide fostul ministru al Transporturilor.
Pe 22 octombrie, toate autoritățile județene și locale au participat la deschiderea primilor 4 kilometri din Varianta de Ocolire a municipiului Satu Mare, tronson care include și noul pod peste Someș.
Constructorul avea initial la dispoziție 18 luni pentru finalizarea lucrărilor, dar termenul a fost extins sistematic.
Varianta de ocolire a municipiului Satu Mare are o lungime totală de peste 19 km fiind prevăzută cu două noduri rutiere precum și cinci poduri și pasaje. Ordinul de începere pentru lucrările a fost emis în luna mai 2017.
La darea în trafic a celor 4 kilometri, directorul CNAIR își expirma speranța ca întreaga variantă de ocolire să fie utilizabilă la finalul anului în curs.