Ce se întâmplă dacă un angajat are COVID-19. Ce fac colegii; care sunt obligațiile angajatorului
Ministerul Sănătății împreună cu ministerul Muncii au publicat ordinul care arată ce se întâmplă într-o unitate în care unul dintre angajați a fost diagnosticat pozitiv cu noul coronavirus. Potrivit prevederilor, doar cei care au fost în contact prelungit, adică mai mult de 20 de minute cu persoana suspectă și la o distanță mai mică de 1,5 metri, fără mască, vor fi informați și plasați în izolare la domiciliu, fiind monitorizați.
A fost publiat Ordinul de ministru privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 și pentru asigurarea desfășurării activității la locul de muncă în condiții de securitate și sănătate în muncă, pe perioada stării de alertă. Prevederile arată și care sunt obligațiile angajatorului dacă unul dintre angajați este suspect sau confirmat cu noul coronavirsu.
Măsuri speciale în cazul în care un angajat este suspect/confirmat cu infectare cu coronavirusul SARS CoV-2:
a) angajații cu simptome respiratorii (tuse, strănut, rinoree etc.) și/sau febră mai mare de 37,3 Celsius și/sau stare general alterată, apărute în timpul programului de lucru, vor fi imediat izolați de restul colegilor și trimiși la domiciliu sau la unități sanitare, în funcție de starea persoanei; în marea majoritate a cazurilor nu este necesară închiderea birourilor/clădirii
b) dacă intervalul de timp în care angajatul/persoana suspectă/confirmată s-a aflat în incintă este mai scurt de 7 zile: (i) se închid toate încăperile în care acesta a petrecut timp îndelungat (peste 20 de minute); (ii) înainte de încheierea programului se va asigura aerisirea mecanică a încăperii (deschiderea geamurilor); (iii) pentru a limita expunerea personalului care efectuează curățenie la particulele respiratorii, se amână efectuarea curățeniei și a dezinfecției timp de 24 de ore. În situația în care respectarea acestui interval nu este posibilă, efectuarea curățeniei se va amâna cât mai mult;
c) dacă au trecut mai mult de 7 zile de când angajatul/persoana suspectă/confirmată s-a aflat în incintă: (i) nu este nevoie de curățenie/dezinfecție suplimentară; (ii) se mențin măsurile de curățenie și dezinfecție de rutină;
d) se informează persoanele cu care angajatul/persoana suspectă/confirmată a venit în contact prelungit (mai mult de 20 de minute, la o distanță mai mică de 1,5 m și fără mască) și se impune izolarea la domiciliu a acestora pentru 14 zile, cu monitorizarea de către aceste persoane a semnelor și a simptomelor de infecție respiratorie.