Case de vânzare în Satu Mare – Cum faci casa eficientă energetic cu bani de la stat
Case de vânzare în Satu Mare și în țară se caută mereu. Iar modernizarea caselor mai vechi duce la un plus de valoare. Or, doritorii de case de vânzare în Satu Mare și în țară au deja pretenții, mai ales când vine vorba de eficiența energetică a imobilului.
Începând cu data de 15 septembrie 2020, a fost demarat programul „Casa Eficientă Energetic”, potrivit Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP). Cei care au sau doresc să cumpere case de vânzare în Satu Mare și în țară pot cere de la stat până la 70.000 lei pentru a crește eficiența energetică a imobilului.
Cine ia bani pentru case de vânzare în Satu Mare și nu numai
Noul program de finanțare vizează dotarea caselor cu sisteme de încălzire, izolație sau sisteme de iluminat economice. Pentru a intra în posesia fondurilor nerambursabile, proprietarii de case de vânzare în Satu Mare și nu numai trebuie să îndeplinească o serie de condiții. Este nevoie și de mai multe documente. Scopul programului este acela de a reduce consumul de energie și a emisiilor de gaze cu efect de seră. Iar statul plătește 60% din costul lucrărilor de modernizare, în limita a 70.000 lei.
Lucrările de eficientizare energetică pentru case de vânzare în Satu Mare și nu numai pot însemna izolarea termică, schimbarea tâmplăriei, a sistemelor de încălzire și de furnizare a apei calde, a sistemului de iluminat, montarea de senzori de mișcare și de becuri economice, precum și montarea de jaluzele exterioare. Poate solicita bani proprietarul sau coproprietarul unei case de vânzare în Satu Mare sau al oricărei case care se dorește a fi modernizată. Acesta nu trebuie să aibă datorii la stat și nu trebuie să fi fost condamnat vreodată pentru infracțiuni împotriva mediului.
Cum obții finanțarea
Înainte de toate, doritorii trebuie să se înregistreze în aplicația disponibilă pe site-ul Administrației Fondului pentru Mediu. Apoi, vor depune un dosar care va conține: cererea de finanţare, în original, copia actului de identitate, împuternicirea notarială în original, în situaţia în care cererea este semnată de o persoană împuternicită, actul de identitate al persoanei împuternicite.
Se adaugă un extras de carte funciară, în original, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii, din care să rezulte dreptul de proprietate asupra imobilului pe care se va implementa proiectul. Este nevoie și de certificat de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, certificat de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, certificat de performanță energetică eliberat înainte de intervenție, în original sau în copie legalizată și nu mai vechi de șase luni.
Se adaugă auditul energetic efectuat înainte de intervenție, în original sau în copie legalizată, elaborat conform legislației în vigoare de către un auditor energetic atestat. Urmează un deviz general în care să fie evidențiate categoriile de lucrări și cheltuieli aferente, documente relevante, în cazul în care datele introduse cu ocazia înscrierii în aplicație au fost modificate și opis, asumat prin semnătură de către solicitant. După aprobarea dosarului, lucrările pot începe și se pot derula într-o perioadă de maximum 18 luni. La final, AFM decontează 60% din investiție, după un nou audit energetic al casei. Programul nu finanțează lucrări în regie proprie!