”CADOU”. Guvernul pregătește reintroducerea unei nou taxe auto
Ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, a declarat astăzi în privința taxei pe poluare că „până la finele acestui an, Grupul de lucru va prezenta o variantă finală. Cel care poluează să plătească o penalitate”.
”Nu vom vorbi despre nicio taxă de mediu, dar nu vreau să se repete greşeala de până acum. Vreau ca formula de calcul la care se lucrează la ora actuală să fie o formulă care să nu mai poată fi contestată, atacată, care să stea în picioare, astfel încât într-adevăr cel care poluează să fie cel care să plătească o penalitate. Am promis că, până la finele acestui an, Grupul de lucru să-şi încheie activitatea şi să prezinte o variantă finală. Până atunci, avem grijă să facem prevenţie prin lansarea unor proiecte de prevenire a poluării printr-o serie de proiecte”, a spus Gavrilescu.
Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii.
Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime. De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reînmatricularea maşinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi pentru cei care aduceau maşini din Vest. Începând cu 30 ianuarie 2012, taxa este suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care plătiseră deja urmau să primească banii înapoi.
Din 15 martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto a fost calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii. Timbrul de mediu pentru autovehicule face parte din cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.
Din pacate cred ca se va sari peste cal , si taxa va fi mai mare decat in Germania ( amenzile deja sunt mai mari ) Pt o masina de 100 cmc si CO 114 E4 germanul plateste taxe locale cu poluarea inclusa 68 euro pe an , bani pe care castiga in 3 ore……
View CommentIn Ro vor ca cea mai putin poluanta masina E6 sa plateasca 50……
Corectie :masina de 1000 cmc
View CommentSper ca mașinile non-euro să fie interzise, iar mașinile euro 1, 2, 3 și 4 să fie taxate crescătoar exponențial după valoarea de emisii depistată la ITP!
View CommentÎn anul 2009 am luat o mașină second hand din Germania. Taxa/tariful/”amenda de mediu” cum ar veni nici acum n-am primit înapoi. Cică urmează, sunt pe listă, să mai am puțină răbdare! Nu de alta, dar la vremea respectivă am plătit 1600 RON.La luat bani și la inventat taxe văd că suntem campioni. Mașina cumpărată va deveni în curând oldsmobil(este fabricată în 2007). Eu consider asta bătaie de joc și nu numai la adresa mea, suntem mulți în situația asta. În curând va trebui deja să cumpăr altă mașină (avem una singură pe 4 persoane în familie, deci este strictul necesar) și dacă va fi de plătit noua taxă eu voi merge frumos la finanțe cu hârtiile pentru cealaltă mașină făcute de muuuult și deja îngălbenite. Să ia de acolo banii! Și spun asta foarte sincer eu zic că am avut răbdare destulă.
View Comment