BOMBĂ. Tehnic Asist s-ar retrage din județul Satu Mare. Lucrări majore, abandonate
Tehnic Asist, probabil firma care a câștigat cele mai multe lucrări în județul Satu Mare, a intrat în insolvență. Reporterii PresaSM au aflat că mai multe primării din județul Satu Mare au primit notificări prin care administratorul judiciar al Tehnic Asist ar fi cerut ”rezilierea voluntară” a contractelor. Cu alte cuvinte, toate lucrările din județ rămân în aer.
Informația, confirmată pe surse
Reprezentanți ai unor primării din județul Satu Mare au confirmat pentru PresaSM că administratorul judiciar al firmei Tehnic Asist, desemnat în procedura de insolvență, ar fi cerut rezilierea voluntară a contractelor de lucrări.
Ceea ce înseamnă că lucrările rămân în aer. Primăriile vor trebui să refacă întreaga procedură de licitare a lucrărilor, care înseamnă de la câteva luni de întârziere până la un an. Pe de altă parte, Tehnic Asist pierde garanțiile, după caz, dar și lucrările executate din fonduri proprii.
Reporterii PresaSM au luat legătura cu președintele Consiliului Județean Satu Mare, Pataki Csaba, care a confirmat existența unor probleme de acest gen, dar a precizat că instituția pe care o reprezintă nu a primit încă o notificare clară. Dar a recunoscut că: ”cei care au fost desemnați să se ocupe de insolvență analizează posibilitatea de a-i notifica pe toți cei care sunt în contract cu privire la o astfel de posibilitate”. Pataki a făcut, totuși, un apel la calm: ”Eu încă nu m-aș hazarda, o să mai așteptăm câteva zile”.
Insolvența, cerută la sfârșitul anului trecut
Magistrații Tribunalului Botoșani au aprobat cererea administratorului Daniel Vlas și au desemnat un administrator judiciar provizoriu. Judecătorii i-au cerut Danielei Vlas, soția afaceristului Mirel Vlas, să depună toate actele din care să rezulte ce avere personală are, și care urmează să fie puse la dispoziția administratorului judiciar provizoriu.
Surse susțin că această cererea de insolvenţă ar putea să ajute firma în relația cu creditorii. Și asta pentru că statul, care este principalul beneficiar al lucrărilor executate de Tehnic Asist, plătește cu întârziere lucrările executate. În unele cazuri chiar refuză să le achite, acuzând o serie de neconcordanțe de ordin tehnic.
Cea mai mare lucrare din județ, în aer?!
Una dintre cele mai ample lucrări din județul Satu Mare – executate de Tehnic Asist – este DJ 193A Satu Mare (DJ 193) – Amați – Rușeni – Tătărești – Necopoi – Homorodu de Jos -Homorodu de Mijloc – Homorodu de Sus – Solduba – Hodișa – Socond – Rătești (DN 19A). În baza procesului de evaluare desfăşurat, prețul ofertat pentru execuția lucrării de modernizare era de 88.390.835,70 lei, inclusiv TVA, iar durata de execuție era de 36 luni.
Potrivit surselor PresaSM, în acest moment s-ar fi finalizat lucrările pe tronsonul Solduba – Tătărești (circa 15 km), în timp ce alți cinci kilometri ar urma să fie refăcuți, fiindcă lucrările au cedat. Între municipiul Satu Mare și Tătărești este doar piatră, la fel ca și între solduba și Hodișa. În timp ce între Hodișa și Tătești nu mai este nimic.
Și în municipiul Satu Mare, cei de la Tehnic Asist s-au ocupat de refacerea Drumului Careiului. Cu toate că lucrarea a fost executată, întreținerea lucrărilor ar rămâne în aer.
Ce spun cei de la Tehnic Asist
Tehnic Asist a remis, la sfârșitul anului trecut, un comunicat prin care dădea asigurări că totul este în regulă.
Nu inteleg de ce cei din consiliul judetean sau cel care decide habar nu am cine cei din primiraia SM de ce nu lucreaza cu firme din strainatate Austria Germania Ungaria sau chiar Ukraina ca si iei lucreaza mai bine mai ieftin mai eficient si lucrari cu garantie de ce mereu se arunca cu bani in prostie tot judetul SM este plina cu gropi drumuri jalnice
View CommentStie cineva cei din Maramures cu ce firma de drumuri si poduri lucreaza ca la ei parca drumurile sunt mai bune si mai rezistente
View CommentJulio, firmele astea de care spui tu din strainatate lucreaza cu angajati straini si cu utilajele lor?Nu, tot cu firmele romanesti lucreaza in subantrepriza.Incaseaza tot profitul si pleaca uitand sa mai plateasca si firmele romanesti.
View CommentSă spună Pataki câți bani ( din cei 88 de meleoane) au plătit deja.
Termenul de 36 de luni se împlinește la sfârșitul anului 2019.
Presupun că etapizat, pe procent din lucrare au primit ceva bani.
Întrebarea este cât?
Cine pierde ,ei sau județul respectiv noi cetățenii?
View CommentPână nu se scot TIR-urile din oraș nici șanse de exterminare a gropilor, oricât de calitate ar fi drumul.
View CommentNu lucrează cu firme de afară pentru că ăia nu prea dau „partea”, „paraîndărătul” sau cum vrei să-i spui. Obama, Astaldi îți spune ceva?! Ce mână de lucru a fost folosită, deșteptule?! Știi cine a făcut diferența? Arabul, Bashir, care răspundea de partea de fundație a drumului (dacă ai uitat este vorba de drumul Satu Mare-Zalău) și grecul, îmi scapă numele, care a supravegheat fiecare, da, fiecare turnare de asfalt. Cei care au lucrat acolo ți-ar putea spune câte mașini cu mixtură asfaltică au fost întoarse la Mădăras (organizarea de șantier) pentru că nu corespundeau calitativ. Așa-i ce șosea proastă au făcut?! Câți bani se fură, minune mică ce ești?! Tehnic Asist și Tel Drum sunt „îngerași”, nu-i așa?! La fel ca patronul tău „spiritual”, Dragnea!
View Comment