Biciclist accidentat mortal în Satu Mare. Șoferul a fost declarat nevinovat de judecători
Un biciclist a decedat pe DN19, la intrare în comuna Botiz, după ce ar fi fost lovit ori s-ar fi lovit (nu e sigur) de un autocar. În ultimii șase ani, dosarul s-a închis și s-a redeschis de două ori la nivelul parchetului, pentru ca ASTĂZI să vină și sentința prin care șoferul autocarului a fost achitat în primă instamță, de către magistrații Judecătoriei Satu Mare.
Conform informațiilor PresaSM, totul s-a întâmplat în 21.08.2016, atunci când bărbatul, angajat în calitate de conducător auto, efectua un transport cu autocarul al unui grup de elevi, între localitățile Botiz și Ciuperceni, nu a observat faptul că are capota calei motor dreapta spate a autocarului deschisă și în timp ce îl depășea pe un biciclist, l-ar fi acroșat cu capota calei motor, după care și-a continuat deplasarea, SPUN PROCURORII. În urma impactului, victima a fost proiectată de pe bicicletă pe partea carosabilă, fiind grav accidentată, decedând ziua următoare, la data de 22.08.2016, la Spitalul Județean Satu Mare, ca urmare a leziunilor suferite.
Cu toate că ulterior a observat că îi lipsește ușa calei motor și că aceasta se desprinsese atât din balamale cât și din telescoapele de susținere, și-a continuat cursa până la destinație fără a anunța reprezentanții societății ori autorităților. După ce a ajuns acasă, la scurt timp, a fost contactat telefonic de către organele de poliție din Satu Mare care i-au adus la cunoștință că a fost implicat într-un accident rutier pe raza comunei Botiz, în urma căruia o persoană a decedat și că la fața locului s-a identificat ușa de la cala motor a autocarului condus de el.
Unul dintre pasageri au auzit la un moment dat un sunet ciudat la autocar, respectiv undeva la partea din spate. În acel moment s-a amuzat cu copii, crezând că a lovit un câine sau animal. Nu s-a uitat în spate pe fereastră pentru a observa ce s-a întâmplat, dacă a călcat sau a acroșat vreun animal.
Conform Raportului de expertiză criminalistică, emis de Institutul Național de Expertize Criminalistice – Laboratorul Interjudețean Timișoara, se menționează că accidentul rutier putea fi prevenit de șofer dacă ar fi inițiat o manevră de depășire cu păstrarea unei distanțe laterale suficiente față de victimă, astfel încât să prevină acroșarea acestuia, fiind luată în considerare distanța prezumtivă a calei motor în poziția deschisă ori aflată în momentul deschiderii accidentale a acesteia.
”În consecință, instanța reține că, în sarcina inculpatului, nu se poate reţine, cu putere de certitudine, încălcarea unor prevederi legale privind regimul circulaţiei rutiere, prin prisma comportamentul său în trafic, anterior producerii evenimentului rutier și implicit nici existența vreunei culpe în producerea accidentului rutier. (…) Cu alte cuvinte, nu se poate stabili dacă în momentul acroşării victimei, portiera calei motor se afla deja deschisă sau se afla în proces de deschidere, aspect confirmat inclusiv de concluziile raportului de expertiză nr. 10/06.02.2024, care a stabilit că: starea de pericol potenţial s-a declanşat în momentul deschiderii capotei calei motor din dreapta, neputându-se însă stabili cronologic situarea acestuia în funcţie de momentul impactului (…) nu a realizat că a fost implicat într-un accident de circulație soldat cu pierderea de vieți omenești şi astfel nu se impunea a se conforma unei conduite de anunţare a organelor de poliţie despre incident”, este o parte din motivele care au dus la ACHITAREA șoferului de către judecători.
Este important de precizat că din lipsă de probe, dosarul a fost clasat anterior de două ori, deoarece au existat foarte multe dubii cu privire la faptele inculpatului. S-a invocat inclusiv faptul că victima putea să fie în stare de ebrietate, și că biciclistul s-ar fi putut lovi cu capul de autobuz, provocând avariile,
FOTO: Arhivă/Scop ilustrativ