Bani mai mulți pentru televizoare și telefoane mobile. Altex, Flanco, Emag și Samsung, amendați de Consiliul Concurenței
Clienții au plătit mai mult pentru televizoare și telefoane mobile, cel puțin asta spun cei de la Consiliul Concurenței care a amendat patru companii pe care le-a acuzat de înțelegere anticoncurențială. Cea mai mare amendă a mers către cei de la Samsung, despre care Consiliul Concurenței spune că a fixat prețurile de revânzare. Peste 75 de milioane vor avea de plătit cei de la Samsung, în timp ce eMag și Altex au fiecare o amendă de peste 20 de milioane pentru participarea la înțelegerea anticoncurențială, se arată în comunicatul de presă transmis de Consiliul Concurenței.
Consiliul Concurenţei a sancționat companiile SEROM (Samsung România), Dante International S.A. (eMag), Altex România S.R.L. și Flanco Retail S.A cu 123 milioane lei pentru participarea la o înțelegere anticoncurențială pe piața comercializării televizoarelor și telefoanelor mobile, în perioada 2019-2021.
Amenzile au fost aplicate astfel:
- SEROM 75.441.655 lei
- Dante Internațional 20.311.427 lei
- Altex România 21.376.113 lei
- Flanco Retail 6.223.580 lei
„Înțelegerea anticoncurențială a constat în fixarea prețurilor de revânzare a unor produse de către SEROM și fiecare din partenerii săi comerciali, respectiv Altex, Dante și Flanco, ceea ce a condus la limitarea capacității celor trei comercianți cu amănuntul de a-și stabili independent prețurile de revânzare. Astfel, a fost restricționată concurența la nivelul comerțului cu amănuntul, având efect asupra consumatorilor, care au plătit prețuri mai mari pentru anumite tipuri de televizoare și telefoane mobile. Televizoarele și telefoanele mobile reprezintă unele dintre cele mai importante produse electronice și de comunicații”, precizează sursa citată.
Cei de la eMag au precizat, la Solicitarea StartupCafe, că au colaborat cu cei de la Consiliul Concurenței pe parcursul investigației și au plătit amenda.
„Am colaborat cu Consiliul Concurenței pe tot parcursul investigației și am pus la dispoziția autorităților, în mod transparent, toate informațiile necesare pentru clarificarea situației. Concomitent cu plata amenzii, ne vom concentra pe mai departe în a oferi clienților noștri servicii cu valoare adăugată care să îi ajute să economisească timp și bani și a le oferi experiențe bune în online” – au transmis reprezentanții eMAG la solicitarea StartupCafe.ro.
Indiciile care au stat la baza declanșării investigației au inclus și informații primite pe Platforma Avertizorilor de Concurență, un instrument prin intermediul căruia se pot aduce în atenția autorității încălcările Legii concurenţei, în mod anonim.
Platforma poate fi accesată la https://report.whistleb.com/ro/consiliulconcurentei.
„Reamintim că legea concurenței interzice orice înțelegeri între companii și practici concertate care împiedică, restrâng sau denaturează concurența pe piața românească, în special cele care stabilesc prețuri de cumpărare sau de vânzare sau orice alte condiții de tranzacționare”, spun cei de la Consiliul Concurenței.
Deciziile Consiliului Concurenței sunt executorii, iar amenzile aplicate reprezintă venituri la bugetul de stat. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) pune în aplicare decizia de sancționare a autorității de concurență și execută amenzile.