Autostrada Nordului, mai viabilă. Susțineți varianta Suceava – Satu Mare
Deputatul Cătălin Nechifor, vicepreședinte al Pro România, a cerut solidaritate din parte politicienilor din zona Moldovei pentru a susține Autostrada Nordului. Reacția parlamentarului a venit după apelul lansat de Gheorghe Flutur. Flutur solicită consens pentru autostrada Iași-Târgu Mureș, dar cei din Pro România se arată sceptici și spun că mai viabil este proiectul autostrăzii care leagă Molodova de occident, pe la Petea.
Vicepreședintele Pro România, Cătălin Nechifor, spune că Guvernul nu va realiza autostrada Iași-Târgu Mureș, indiferent de câte semnături de susținere vor fi adunate. Replica deputatului vine după un apel lansat de Gheorghe Flutur. Acesta a solicitat consens pentru proiect, dar vicepreședintele Pro România crede că mai viabilă este opțiunea legării Moldovei de occident, prin Petea.
Liderul spune că Autostrada Nordului costă mai puțin, iar maghiarii aproape că au ajuns cu infrastructura de drumuri rapide la granița de vest a României.
”De ce considerăm că este o propunere viabilă? Pentru foarte multe motive. Ca și distanță e mai scurt acest traseu de la Suceava până la frontiera de Vest cu circa 140 de km. Apoi ca să ajungi pe autostradă nu mai faci nimic, pur și simplu ești pe autostradă nu ca în varianta autostrăzii de sud,” a spus deputatul. „Încă un lucru care trebuie să ne sune ca un clopoțel unde să racordăm mai departe autostrada către Vest chiar dacă ea va fi făcută undeva peste 5-6 ani. Dacă ne uităm la harta Ungariei vedem că autostrada către vest a ajuns foarte aproape de Petea de zona Satu Mare. E cea mai rapidă rută de acces către Vest.”
Proiectul pentru autostrada Nordului a fost depus oficial la Senat, ca primă cameră sesizată, după ce s-a bucurat de o intensă promovare, inclusiv pe rețelele de socializare.
Citește și:
Proiectul autostrăzii Nordului a ajuns în Parlament
Maramureșul reface Drumul Nordului, până la limita de județ
Maghiarii se grăbesc cu autostrăzile. Satu Mare, la câțiva kilometri de autostradă
Doamne ajută!
View CommentDar de ce să se oprească la Suceava? Ar putea foarte bine să continue către Botoșani – Iași, fie Suceava – Iași cu o ramificație către Botoșani! Musai trebuie să ajungă și la Botoșani și, de ce nu, chiar mai departe către Bălți – Chișinău. R. Moldova! S-ar obține mai ușor și fondurile europene necesare, fiind un proiect transfrontalier, chiar dacă R. Moldova nu este stat membru!
ar fi bine sa nu fie vis da doamnesa fie realitate
View CommentMa rog Domnului sa se implineasca cit mai repede!!
View Comment