ATENȚIE la mașinile second hand! Șapte din zece vin cu kilometrajul dat înapoi
Atenție la mașinile second hand. Șapte mașini uzate din zece vin cu kilometrajul dat înapoi. Modificările fac ca samsarii să câștige anual 45 de milioane de euro în plus. Mai puțini kilometri la bord înseamnă că mașina se vinde mai repede și la un preț mai mare, spun samsarii.
Șapte mașini second-hand din zece vin cu kilometrajul dat înapoi, anunță portalul inspectorauto, o platformă care se ocupă cu verificarea VIN. Datele colectate în perioada ianuarie – august 2018 arată că mașinile la mâna a doua au avut kilometri dați înapoi de la câteva zeci de mii, până la câteva sute de mii. În aceste condiții, samsarii au obținut în plus circa 500 de euro pentru fiecare mașină vândută.
Samsarii spun că motivul pentru care dau kilometrajul înapoi este legat de preferința clienților. Aceștia nu și-ar dori să achiziționeze o mașină cu peste 200.000 de km la bord. De cealaltă parte, statisticile inspectorauto arată că pragul psihologic al cumpărătorilor a crescut, și a ajuns la 200.000 de kilometri. Majoritatea sunt dispuși să cumpere o astfel de mașină dacă kilometri sunt reali și prețul este corect. Dar cumpărătorul se confurntă deja cu o piață care știe că este distorsionată.
Cei care dau înapoi kilometrajul cu mii de kilometri ajung să facă profituri suplimentare cuprinse între 500 și 1.500 de euro. Estimările arată că în fiecare an, această practică le aduce samsarilor câștiguri suplimentare de 45 de milioane de euro
Kilometrajul dat înapoi, în Parlament
O primă inițiativă ar putea veni din partea parlamentarilor. Există deja două propuneri de legislație care propun ca vânzarea unei mașini cu kilometrajul dat înapoi să devină o infracțiune, iar kilometrajul să fie în mod obligatoriu trecut pe actul de vânzare. Adoptarea legilor ar putea limita practicile prin care sunt înșelați clienții.
Mașinile uzate fac legea pe străzile din Satu Mare
Zeci de mii de mașini uzate circulă pe străzile județului. Doar în municipiu, după eliminarea taxei auto, numărul de mașini cu Euro 3 a ajuns la peste 10.000 de unități, iar tendința a rămas una de creștere.
Numărul mare de mașini la mâna a doua l-a făcut și pe primarul municipiului Satu Mare să solicite elaborarea unei strategii pentru diminuarea efectelor negative. Nu este vorba doar despre necesitatea decongestionării traficului, a avertizat edilul. Mașinile uzate duc la creșterea semnificativă a poluării aerului și contrbuie la poluarea fonică.
Cei care falsifica kilometrajul sunt #rezist
View Comment