Atenție, au revenit atacurile cu link-uri malițioase! Aveți grijă la mesaje!
Directoratul Național de Securitate Cibernetică avertizează utilizatorii de rețele de socializare să fie atenți la link-urile pe care le primesc prin mesaje. Atacurile cu link-uri malițioase au revenit și se propagă rapid prin intermediul mesajelor, atenționează experții în securitate cibernetică.
Au revenit atacurile cu link-uri malițioase care se propagă prin intermediul mesajelor pe rețelele social media.
„Vorbim despre o campanie de transmitere a unor astfel de mesaje-capcană cu textul ‘seamănă cu tine’, ‘apari în acest video’ sau ‘tu ești în videoclip’. Mesajele primite de utilizatorii români sunt în română sau engleză și conțin de regulă un link malițios, pe care expeditorul pretinde a fi un video sau o poză în care apare persoana căreia i-a transmis mesajul. Este doar o metodă de a stârni curiozitatea utilizatorului și a-l determina să dea click. De obicei, accesarea acelui link nu afișează nimic pe dispozitiv, dar poate duce la pierderea accesului pe contul de social media folosit în acel moment”, explică cei de la Directoratul Național de Securitate Cibernetică.
Ce trebuie să faceți dacă ați accesat link-ul?
În cazul în care ați făcut click pe acel link sau vedeți că din contul dvs s-au transmis astfel de mesaje, echipa Directoratului vă recomandă să:
1. Schimbați imediat parola contului de Facebook și să activați autentificarea în 2 pași (2FA)
2. Vă asigurați că nu au fost acordate permisiuni unor aplicații terțe din Facebook. Pentru asta, este necesar să vă logați în contul de Facebook și să navigați la categoria Settings & Privacy (Setări și Confidențialitate) și apoi Settings (Setări). Ulterior, mergeți către categoria Permissions (Permisiuni) și apăsați pe Apps and Websites (Aplicații și Site-uri), pentru a verifica la ce aplicații ați oferit acces. Eliminați acele aplicații pe care le considerați suspecte. Apăsați pe aplicația respectivă, apoi pe butonul de Remove (Elimină) pentru a vă proteja contul de accesul neautorizat la aplicații terțe suspecte.
3. Verificați aplicațiilor instalate pe dispozitiv, pentru a vă asigura că nu au fost adăugate unele noi, necunoscute.
4. Verificați setările de confidențialitate, pentru a vă asigura că nu există modificări, acordând atenție sporită aplicației Facebook și locațiilor pe care nu le recunoașteți, unde contul dvs. de social media apare ca fiind logat.
5. Scanați dispozitivul cu o soluție de securitate (antivirus).