FOTO. Așa-i în România: centura municipiului Satu Mare, blocată în birocrație
Firma care execută lucrările de realizare a variantei de ocolire a municipiului Satu Mare întâmpină multiple probleme. Atât de ordin birocratic, dar mai ales de ordin fizic, în teren.
Constructorii sunt obligați să lucreze după un proiect făcut după niște planuri vechi de circa 50 de ani, nefiind siguri pe unde trec majoritatea rețelelor de utilități. Riscând astfel să lase municipiul Satu Mare fără curent.
Un alt inconvenient îl reprezintă faptul că nu se pot realiza intersecții cu Bulevardul Aurel Vlaicu sau cu Drumul Careiului, astfel încât traficul să poată fi preluat mai rapid, putând funcționa astfel și ca o semi-centură interioară a Sătmarului. Din câte se pare, centura va avea o clasificare de autostradă.
De asemenea, procedura de expropiere este preșungită și fără vreun orizont palpabil. La fel ca și problema obținerii autorizațiilor necesare pentru începerea construcției. Până acum fiind realizate doar lucrări de pregătire a investiției.
Reamintim că în data de 26 iulie 2017, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin Direcția Regională Drumuri și Poduri Cluj a predat amplasamentul obiectivului de investiție “Varianta de ocolire a municipiului Satu Mare“ către firma care execută lucrările, Itinera S.p.A, în prezența consultantului, firma Consitrans.
Fondurile vor fi asigurate de la bugetul de stat, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Concret, doar pentru lucrările ce vor fi executate în acest an, Guvernul a alocat suma de 137 de milioane de lei.
Varianta de ocolire a municipiului Satu Mare are o lungime totală de 13,572 km din care drum cu două benzi 5,6 km,cu o lățime de 10 metri, iar drum cu patru benzi 7,972 km, cu o lățime de 18,5 metri. De asemenea, vor mai fi cosntruite două noduri rutiere precum și cinci poduri și pasaje. Investiția trebuie realizată în 12 luni de la începerea lucrărilor.
Traseul centurii municipiului Satu Mare începe din DN 19A și are o direcție S-N de la limita vestică a Parcului Industrial Sud Satu Mare, va trece pârâul Homorodul Vechi, calea ferată Oradea-Halmeu și se va intersecta cu DN19. Această intersecţie va fi amenajată denivelat cu un pasaj superior având lungimea de 63,00 m, inclusiv realizarea unei intersecţii la nivel.
Varianta de ocolire traversează râul Someş cu un pod cu lungimea de 640,85 m (inclusiv viaductele de acces la pod) între digurile de apărare ale municipiului. După traversarea râului Someş, varianta de ocolire intersectează DN 19A unde va fi amenajată o intersecţie la nivel tip giraţie.
Oras de rahat . Am avut la dispozitie 27 ani de cand a murit Ceausescu si n-am fost in stare sa facem o amarata de centura la un oras de granita , unde tranzitul de vehicule grele este destul de insemnat . Dar ce sa mai cerem de la un guvern de corupti , cand nici macar Bucurestiul nu are o centura ocolitoare . Ungurii , care sunt 9 milioane si nu au nici 10% din resursele pe care la avem noi , ne rad in fata . Si o fac pe buna dreptate . Din moment ce am votat ospatari semianalfabeti in posturi de conducere…..nu putem decat sa ne ducem crucea
View CommentDegeaba ne revoltăm. Așa se întâmplă când proiectul se face din avion iar proiectantul în cel mai bun caz știe unde este Satu Mare pe hartă și nu ne confundă cu Baia Mare. Ca să nu mai spun că proiectul cred că încă nici acum nu are nici toate avizele. Se lucrează mult și prost și încercăm să reparăm tot timpul din mers. Am peste 50 de ani și am speranța că voi vedea lucrarea finalizată. Speranța moare ultima, așa se zice, nu?
View CommentViteza melcului
View CommentSe prefac că muta utilajele de colo colo să vadă lumea că se lucrează adică nimic
View Comment