Nereguli pe bandă rulantă la Centrul groazei din Carei. Angajați mai mult pe hârtie
Surse din conducerea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Satu Mare au precizat pentru PresaSM că au fost identificate mai multe nereguli de ordin administrativ la Centrul de Recuperare şi Reabilitare Neuropsihiatrică Cristiana din municipiul Carei.
Dincolo de ancheta desfășurată de procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Carei – referitoare la presupusul viol asupra unei paciente, în vârstă de 33 de ani, DGASPC efectuează o anchetă disciplinară.
Potrivit primelor informații, se pare că situația nu este prea roz pentru directorul Centrului Cristiana, Iosif Doboș, mutat disciplinar la Centrul de la Hurezu Mare. Din câte se pare, cu toate că existau cinci persoane pe tură, în realitate munceau doi sau trei. Restul nu se prezentau la serviciu, dar erau pontați!
Mai mult, nu s-ar fi ținut cont de recomandările făcute de specialiștii din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului, care ar fi înlăturat starea de pericol asupra unor pacienți.
Surse judiciare au precizat pentru PresaSM că unii angajați se închideau în birouri și solicitau sprijinul Poliției în situații mai dificile. De altfel, polițiștii sunt exasperați de situația de la Centrul Cristiana, dar mai ales de atitudinea unor angajați.
Zilele trecute, angajații le-au cerut polițiștilor să sune la Serviciul Județean de Ambulanță pentru a transfera un pacient violent la Secția de psihiatrie a Spitalului Județean. Decizie care, în realitate, trebuie luată de personalul centrului.
În aceste condiții, se pare că se intenționează tragerea la răspundere a celor vinovați și reorganizarea centrului. Pentru a evita anumite drame pe viitor.
În patru ani de zile de când sunt la Centrul Cristiana Carei niciodată, dar niciodată nu a trecut vreo lună în așa fel ca angajații să fie pontați fără să se achite de orele de lucru obligatorii. Pe parcursul unor anumite perioade când situația o cere au fost mutați dintr-un schimb în altul, dar acest lucru a fost strict competența mea în calitate de șef centru și conform fișei postului. Recomandările făcute de profesioniștii din cadrul DGASPC SM, cum să gestionăm situațiile de criză ale beneficiarilor, erau date de către persoane care nu au curajul să se deplaseze dintr-o cameră în alta ocupată de beneficiari fără să fie însoțiti, de cel puțin doi angajați ai Centrului. Metodele propuse sunt conform procedurilor de asistență socială, dar din păcate în cazul Cristiana viața întotdeauna bate filmul.
Un singur lucru este cert. În condițiile date angajații și-au făcut datoria și rezultatul muncii lor vorbind statistic (deși nu este corect pentru că vorbim despre oameni) în comparație cu evenimentele din ultimii patru ani de la alte centre îi confirmă pe ei.
Condițiile date sunt așa cum vi le prezint eu. Față de centre similare cu număr de beneficiari aproximativi egali avem un sfert din numărul asistentelor medicale adică la noi patru în total, în alte centre patru pe schimb. Nu o spun aceasta cu răutate sau invidie pentru că nu la ei sunt mulți, ci la Cristiana sunt foarte puțini.
Am cerut în ultimii patru ani de nenumărate ori suplinirea personalului angajat conform organigramei centrului și înbunătățirea condiților de sigurănță atât pentru beneficiari cât și pentru angajați. Din motive care nu le cunosc nu s-a putut realiza acest lucru punându-mă în situația ca printr-o organizare eficientă (considere eu) a activității din centru să suplinesc într-un fel sau altul toate aceste lipsuri. Este cert că s-au creat de multe ori situații neplăcute în care a trebuit să intervină Poliția municipală, dar să nu uităm nici o clipă natura centrului, starea beneficiarilor și atunci comparând evenimentele cu cele petrecute zilnic în oraș sau în familii organizate este de înțeles această stare de fapt.
Exemplele ar putea să continue și dacă e nevoie vor continua.
Cu respect Doboș Iosif
View Comment