PROIECT. Trotinele electrice, în Codul rutier. Noi reguli și pentru bicicliști
Circulația cu trotinetele electrice va fi reglementată prin Codul rutier. Cel puțin asta prevede un proiect de lege propus de către Sorin Moldovan, deputatul PNL de Cluj. Modificările ar urma să impună și reguli noi pentru bicicliști.
Un proiect de lege pentru modificarea Codului rutier, în vedere reglementării circulației cu trotinetele electrice a fost depus la Camera Deputaților. El a fost inițiat de parlamentarul Sorin Moldovan, care spune că legislația nu a ținut pasul cu vremurile, iar reglementarea este necesară pentru ca utilizatorii să evite amenzile.
O primă problemă de care s-au lovit cetățenii, dar și firmele care închiriază trotinete electrice, este legată de faptul că legea le asimilează mopedelor. Astfel, orice trotinetă electrică care depășește 25 km/h trebuia înmatriculată, iar utilizatorul trebuia să solicite permis de conducere de categoria AM. În plus, nu au voie să circule pe trotuar.
Parlmentarul de Cluj își propune să schimbe aceaste prevederi, pentru a încuraja transportul alternativ.
„Reglementarea trotinetelor este necesară pentru a evita amenzile!! În Codul Rutier vehiculele electrice care depășesc viteza de 25 km/h sunt considerate mopede. Astfel, foarte multe trotinete electrice intră în această categorie pentru care se solicită permis de conducere categoria AM și este necesară inmatricularea acestora la autoritățile locale. Prin inițiativa mea parlamentară definim în mod separat trotinetele electrice astfel încât ele să nu fie asociate mopedelor. Astfel, trotineta electrică este definită ca fiind vehicul, cu două sau trei roți, a cărui viteză maximă prin construcție nu depășește 40 km/h și care este echipat cu un motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 2 kW. ” spune parlamentarul.
Ce reguli trebuie să respecte utilizatorii trotinetelor electrice
Practic, prin proiectul de lege, utilizatorii trotinetelor electrice sunt asimilați bicicliștilor. Asta înseamnă că utilizatorii trotinetelor vor trebui să folosească pistele de bicicliști acolo unde ele sunt amenajate, iar dacă circulă pe timp de noapte, vor trebui să aibă elemente reflectorizante.
Iar una dintre modificări va impune și bicicliștilor utilizarea căștilor de protecție atunci când circulă pe drumurile publice.
„Casca de protecție este obligatorie pentru conducătorii de biciclete sau trotinete electrice pe drumurile publice, dacă aceștia au sub 18 ani,” se arată în proiectul de lege.
Proiectul de lege mai prevede și că numai persoanele cu vârsta peste 14 ani să poată merge cu bicicleta sau trotineta electrică pe drumurile publice.
Trotinetele electrice au devenit tot mai populare, mai ales în orașele turistice, dar și în cele în care autoritățile au catalogat promovarea transportului alternativ drept o prioritate în vedere reducerii emisiilor de carbon. Trotinetelor electice li se adaugă sagway-urile, monociclurile electrice dar și hoverboard-urile.
Mai întâi trebuiesc opriți bicicliștii care circulă pe trotuar!!
View Comment0/
View Comments a găsit un …… ca orban sa faca si el ceva ,…… uita te afara si apoi cărăie în țară,….. de liberal
View Commentpe unde sa circulam daca nu avem piste de biciclete sa ne riscam viata in trafic la cum circula soferii astia analfabeti fara pic de carte
View Comment