FOTO. Au început lucrările la un tronson de autostradă. Leagă DN19 SM – BH de graniță
Compania Națională de Infrastructură Rutieră (CNAIR) a emis la începutul acestei săptămâni ordinul de începere a lucrărilor de construcții la autostrada A3, pe tronsonul Borș – Biharia. La doar 100 de km distanță de Satu Mare, tronsoul le va oferi sătmărenilor acces rapid la infrastructura de mare viteză a Ungariei, și din țara vecină în restul Europei. Doar că lucrările avansează încet
Se intersectează cu DN 19 SM – BH
Este vorba despre cei 5,35 kilometri care se intersectează cu DN 19 Oradea – Satu Mare, în apropiere de Biharia. Selina – Trameco începuse organizarea de șantier lângă Biharia încă din urmă cu două luni. Adică a transportat în serie de materiale și și-a constituit depozitele.
În aceeași zi, Selina a și demarat lucrările de construcție, în baza proiectului pe care l-a transmis către CNAIR în timp record, după ce la sfârșitul anului trecut compania orădeană deținută de Beniamin Rus câștigase acest tronson.
Trameco și-a propus ca în acest an să finalizeze cei 5,35 kilometri de autostradă ce vor lega granița cu DN 19.
Între timp, vecinii din Ungaria sunt convinși că vor ajunge cu autostrada M4 la granița cu România încă în acest an. În iarna lui 2018, autoritățile maghiare anunțau că vor continua lucrările pe șantier, cât timp vremea va permite, tocmai pentru a finaliza cât mai repede proiectul.
Lunga și complicata istorie a autostrăzii A3
Proiectul pentru autostrada A3 a fost conceput acum mai bine de 10 ani și promitea să lege Bucureștiul, prin Brașov, tranzitând podișul Transilvaniei, de granița cu Ungaria, la Borș, în județul Bihor. Proiectul a fost ulterior împărțit în două mari sectoare, București – Brașov și autostrada Transilvaniei.
Primul pas a fost făcut la finalul luni 2009, când au fost dați în circulație puțin peste 40 de km de autostradă, între Turda și Gilău.
Proiectul inițial a suferit și diferite transformări prin masterplanul de transport din 2015. Atunci, legătura Brașov–Târgu Mureș fusese reclasificată ca drum expres.
Porțiunea Brașov–Cluj–Borș, cunoscută și sub numele de Autostrada Transilvania, urmează să aibă o lungime de 415 km și patru benzi de circulație. Ea va porni de la Brașov, va străbate Podișul Transilvaniei de sud-est la nord-vest, pe lângă Târgu Mureș, ajungând la Cluj Vest, după care își va continua drumul spre Ungaria, pe lângă Oradea, terminându-se în comuna Borș, în zona satului Santăul Mare și a satului maghiar Nagykereki, continuându-se în Ungaria cu autostrada M4 către Miskolc și Budapesta