Se anunță controale ANAF. Agenția promite să fie „îngăduitoare”
Sunt anunțate noi controale ANAF. Asta după ce a intrat în vigoare legea cu privire la casele de marcat electronice. Din cauza problemelor legate de implementarea noilor prevederi legale, Agenția promite să fie îngăduitoare cu contribuabilii.
ANAF anunță că de la 1 noiembrie 2018, toate categoriile de firme care au case de marcat cu rolă jurnal vor avea obligația să le schimbe cu case de marcat cu jurnal electronic. În schimb ministerul Finanțelor a realizat că problemele apărute în implementarea noii legislații fac ca termenul de conformare să nu poată fi respectat. Astfel, ministerul a anunțat că ANAF va fi mai îngăduitoare.
Controale ANAF, indicații de la minister:
- În situația în care organele de control derulează aceste acțiuni de tip preventiv și constată situații în care contribuabilul a realizat toate demersurile pe care le-a avut la dispoziție, iar achiziția aparatului de marcat nu a putut fi realizată din motive independente de voința acestuia, potrivit legii, contribuabilul nu poate fi sancționat nici măcar cu avertisment
Exemplu de astfel de situații: prototipul (modelul) de aparat de marcat specific unei anumite activități economice, nu este disponibil pe piață. La fel stau lucrurile și în ceea ce privește termenul stabilit de distribuitor (furnizor) prin contractul încheiat cu utilizatorul, dacă este ulterior datei controlului realizat.
2. În situația în care organele de control constată că un contribuabil este în culpă, acestea vor analiza situația de fapt a comerciantului.
Dacă comerciantul este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar acesta nu este fiscalizat și instalat, situație în care organul de control aplică avertismentul și stabilește un termen de instalare foarte scurt;
Dacă nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar există pe piață aparate corespunzătoare activității acestuia, situație în care organul de control aplică avertismentul și stabilește un termen scurt de dotare.
Potrivit Legii prevenirii, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data expirării termenului de dotare stabilit prin planul de remediere.