Viceprimarul Albu dă cărțile pe față: de ce se întârzie lucrările la centura Sătmarului
Viceprimarul municipiului Satu Mare, Adrian Albu, cel care se ocupă din partea Primăriei Satu Mare de subiectul variantei de ocolire a municipiului reședință de județ, a declarat că există o serie de probleme în demararea lucrărilor. Cele mai multe țin de birocrația excesivă.
”Știți cum este?! Nouă ne trebuie lucruri care nu există nici în Europa, căci despre asta este vorba. Li se cere un studiu care nu s-a mai făcut în România. Asta este una. După care vor începe lucrările, care vor dura mai mulți ani. Cert este că și din punct de vedere topo am avut mai multe conversații cu diverși cetățeni care sunt implicați, au acolo parcele. Undeva, într-un orizont de bun-simț, primele lucrări vor debuta în cursul lunii mai. Constructorii sunt pregătiți, au de toate, sunt nerăbdători să înceapă”, a spus Adrian Albu.
Viceprimarul a spus că debutul lucrărilor este condiționat de două avize.
”În momentul de față oamenii stau la două avize: unul de la Apele Române și unul de la Mediu. Pentru a li se da autorizația de construire, moment în care vor putea să demareze lucrările. Estimez că într-o lună, într-o lună și jumătate. Dar eu sper să vină mai repede”, a conchis Adrian Albu.
Fondurile vor fi asigurate de la bugetul de stat, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Concret, doar pentru lucrările ce vor fi executate în acest an, Guvernul a alocat suma de 137 de milioane de lei.
Varianta de ocolire a municipiului Satu Mare are o lungime totală de 13,572 km din care drum cu două benzi 5,6 km,cu o lățime de 10 metri, iar drum cu patru benzi 7,972 km, cu o lățime de 18,5 metri. De asemenea, vor mai fi cosntruite două noduri rutiere precum și cinci poduri și pasaje. Investiția trebuie realizată în 12 luni de la începerea lucrărilor.
Traseul centurii municipiului Satu Mare începe din DN 19A și are o direcție S-N de la limita vestică a Parcului Industrial Sud Satu Mare, va trece pârâul Homorodul Vechi, calea ferată Oradea-Halmeu și se va intersecta cu DN19. Această intersecţie va fi amenajată denivelat cu un pasaj superior având lungimea de 63,00 m, inclusiv realizarea unei intersecţii la nivel. Varianta de ocolire traversează râul Someş cu un pod cu lungimea de 640,85 m (inclusiv viaductele de acces la pod) între digurile de apărare ale municipiului. După traversarea râului Someş, varianta de ocolire intersectează DN 19A unde va fi amenajată o intersecţie la nivel tip giraţie.
Adică domnul vice vrea să spună că în Europa nu trebuie aviz de la mediu pentru așa ceva??? Mă îndoiesc. Domnul vice cred că are probleme serioase cu cunoașterea legislației.
View Comment