Vacanță de coșmar la cinci stele plus. O familie din municipiul Satu Mare a plătit 1.500 de euro pentru o vacanță la unul dintre cele mai luxoase hoteluri din Antalya. Cel puțin pe hârtie. Căci realitatea avea să le demonstreze că au prins, în realitate, o vacanță de coșmar. Acum, dezamăgiți, turiștii vor să dea în judecată firma care le-a vândut biletele de vacanță. Întreaga poveste a fost spusă – în exclusivitate – pentru PresaSM.ro.
Last minute transformat în coșmar
Totul a început în cursul lunii iulie, atunci când familia Beliga a achiziționat o vacanță pentru trei persoane, la un preț de 1.500 de euro, la Hotelul Arancia din Antalya, pentru perioada 4 – 11 august. Un hotel de cinci stele plus, ultra all inclusive.
”Am văzut că e o promoție la un hotel de cinci stele plus în Antalya. Ni s-a spus că avem bar pe plajă, plajă amenajată, șezlonguri, umbrele, ultra all inclusive. Așa că am decis să cumpărăm aceste bilete pentru mine, soțul meu și copilul nostru”, își începe povestea Monica Beliga.
Monica Beliga a declarat pentru PresaSM.ro că a intenționat să renunțe la vacanță după ce a citit pe net zeci de reclamații la adresa resortului Arancia.
”După ce am achiziționat pachetul am citit pe internet zeci de reclamații pentru acest resort. Ne-am întors în agenția Eximtur din Satu Mare, unde directorul de agenție, după ce a dat mai multe telefoane prin țară, ne-a garantat că sunt false”, a spus Monica Beliga.
FOTO. Cozi la mâncare, la ultra all inclusive
Visul de pe hârtie și coșmarul din Turcia
Ajunsă în Turcia, la Hotelul Arancia, sătmărenii au fost întâmpinați de alți sătmăreni, care le-au spus că vor avea parte de condiții destul de precare. Așa și-au început concediul cei din familia Beliga.
”În primele zile ne-am întâlnit cu o altă familie care ne-a avertizat asupra condițiilor. Și au avut dreptate. Plaja nu era amenajată, șezlonguri sau umbrele am prins doar dacă mergeam la șase dimineața la plajă. Bar pe plajă, nimic. De fapt, nu am văzut niciun angajat al hotelului pe plajă. Nu era niciun salvamar, iar apa era adâncă, nu era amenajat fundul, era plin de bolovani. Copilul meu s-a tăiat la picior într-o piatră. În camere toaletele erau îngălbenite, perdeaua a fost ruptă, prosaoepel nu au fost schimbate decât la insistențele noastre. Cu toate că ni s-a spus că avem all inclusive, pentru mâncare și cocktail-uri am stat la cozi de circa 50 de metri, circa 30 de minute. Când am primit ceva carne de pui la grătar, aceasta a fost reîncălzită și trântită în farfurie. S-au comportat cu noi în scârbă”, s-a mai plâns Monica Beliga.
FOTO. Perdele rupte și grupuri sanitare improprii
Umiliți și în ultima zi
Și ca meniul să fie complet, familia Beliga a fost umilită și la plecare. Atât de către reprezentanții hotelului cât și de reprezentanții unei firme de turism românești din Turcia. Familia Beliga a decis să dea în judecată firma care le-a vândut biletele.
”Dimineață, când am mers spre aeroport, alți români cazați în alte hoteluri au primit de mâncare. Noi am mers flămânzi. fără mâncare și fără apă. Am sunat la partenerii firmei Eximtur, care au venit la fața locului. Aceștia ne-au cumpărat un pic de apă și un buger. Am zis că vrem să depunem plângere. Iar angajatul agenției de turism din România ne-a spus că are un diplomat de plângeri la adresa hotelului. Ne-a mai spus că dacă vom depune și noi o să aibă un diplomat și încă o coală A4. Ne-am întors și cu conjuctivită. O să dăm în judecată agenția de turism. I-am promis copilului meu o vacanță de vis și ei ne-au vândut un coșmar”, a mai spus Monica Beliga.
FOTO. Mâncare improprie, cu fire de păr
Zeci de români în această situație și bătăi la hotel
Monica Beliga a povestit pentru PresaSM.ro că un român a ajuns să se confrunte fizic cu unul dintre angajații hotelului din cauza modului în care a fost tratat.
”Noi vorbeam în engleză cu angajații hotelului, dar când te plângeai, brusc nu mai înțelegeau engleza. Un roân a avut un scandal cu unul dintre angajații hotelului și a venit poliția turcă și l-a luat pe român. Am trăit clipe incredibile. Acesta a fost un coșmar pe 1.500 de euro. Circa 20 de români am stat în acel hotel”, a conchis Maria Beliga.
Reporterii PresaSM.ro au luat legătura cu agenția de turism Eximtur. Aceștia spun că ei sunt doar intermediari și că vor solicita, la rândul lor, o poziție de la tour operator.
”Potrivit procedurilor, noi suntem doar intermediari. O să luăm legătura cu tour operatorul și o să furnizăm un răspuns în 30 de zile. Am transmis, de asemenea, și plângerea doamnei respective”, a declarat Gheorghe Sraum, reprezentantul Eximtur.
Daca pleci in concediu in Turcia trebuie sa te informezi!!!
View CommentIn Turcia fiecare hotelier stabileste el cate stele are hotelul, nu este foarte bine reglementat, poti sa cumperi bilet la 5* si sa nimeresti la 2*.
Inainte sa cumperi un bilet la un hotel/resort, te documentezi pe net, forumuri, etc…altfel risti sa iei teapa! Documentarea trebuie sa fie legata de conditiile de cazare, mancare, bautura, etc.
Am fost in Turcia, Antalya, bilet cumparat dupa o documentare despre resort – nu am avut surprize neplacute, a fost fantastic!
Lasă tanti că eu am prins faza cu firma de turism care brusc a dat faliment în 2011. Pe noi (în total 4 persoane și am plătit 2500 de euro ) și cu încă 800 (!) de persoane au vrut pur și simplu să ne lase în Antalya. Nu intru în detaliiam ajuns acasă, și-au găsit nașul. Dacă dai în judecată firma pierzi timp, banii nu recuperezi eventual la anul și firma una-două dă faliment și nu mai ai cu cine discuta. Deci de la faza asta rezerv online biletul de avion, hotelul iar agențiile să meargă la plimbare. Am fost așa în Bercelona 2 săptămâni, în Malta 10 zile, inclusiv în Cipru, Grecia etc. Frumos cu confirmarea la mine. Și a fost concediu fără nervi.
View CommentEximtur este o agenție serioasă, sau cel puțin era…Aveți tot dreptul sa-i dați în judecată, dacă oferă anumite servicii trebuie să le verifice, de aceea este vorba de o agenție.Nu clientul trebuie să știe care este oferta reală a hotelurilor, agențiile de turism trebuie să știe exact ce oferă, ce vând. Desigur e bine ca și clientul să se informeze, dar atunci de ce-ar mai apela la agenții??? Ne rezervăm singuri, agențiile trebuie să fie mult mai atente altfel le paște FALIMENTUL.
View CommentMda…..romanul.tot roman, vrea musai cinci stele cu plus si maxi mega allinclusive, cu optiunea de pachet pentru acasa, la pretul de hotel de hotel de doua stele ma mare in extrasezon.
View Comment