TOPUL RECLAMAȚIILOR. Protecția Consumatorilor a dat iama în comercianții din Satu Mare, după ordinul lui Piedone

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului (CJPC) Satu Mare a desfășurat, în primele două luni ale anului 2025, o amplă activitate de supraveghere a pieței și de verificare a respectării drepturilor consumatorilor. În perioada ianuarie-februarie, inspectorii instituției au realizat 184 de acțiuni de control, menite să asigure respectarea prevederilor legale în domeniul protecției consumatorilor.
În aceeași perioadă, CJPC Satu Mare a înregistrat un număr de 275 reclamații, grupate după cum urmează:
- 221 reclamații pentru prestarea serviciilor;
- 48 reclamații privind bunurile nealimentare;
- 6 reclamații referitoare la bunuri alimentare.
În urma acestor acțiuni, CJPC Satu Mare a emis 184 de documente de control, dintre care:
- 108 procese-verbale de constatare a contravenției (PVCC) cu avertisment;
- 104 procese-verbale de constatare a contravenției cu amenzi contravenționale, totalizând 610.800 lei;
- 33 procese-verbale de constatare (PVC).
La nivelul județului Satu Mare, au fost implementate acțiuni tematice naționale de control, stabilite de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) București, vizând diverse sectoare de activitate. Printre acestea, s-au numărat:
- Verificarea calității alimentelor comercializate prin vânzare directă sau online, inclusiv prin intermediul platformelor de livrare;
- Controlul produselor cosmetice, atât în magazine fizice, cât și în comerțul electronic;
- Monitorizarea comercializării, prezentării și publicității suplimentelor alimentare;
- Inspecția centrelor rezidențiale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor cu dizabilități și minorilor;
- Verificarea siguranței parcurilor și locurilor de joacă pentru copii.
Activitatea desfășurată de CJPC Satu Mare reflectă preocuparea constantă a instituției pentru protecția drepturilor consumatorilor. Prin controalele efectuate și măsurile impuse, se urmărește creșterea calității produselor și serviciilor oferite consumatorilor, dar și asigurarea unui mediu sigur și conform normelor legale. Autoritățile locale își propun să continue aceste acțiuni pentru a preveni practicile comerciale incorecte și pentru a sancționa abaterile identificate.
Consumatorii sunt încurajați să își cunoască drepturile și să semnaleze eventualele nereguli către Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului, contribuind astfel la îmbunătățirea climatului comercial din județul Satu Mare.
