FOTOGALERIE. Maghiarii sunt tot mai aproape cu drumul expres de județul Satu Mare/Oar

Maghiarii sunt tot mai aproape cu drumul expres de județul Satu Mare! În cadrul proiectului care urmărește conectarea rapidă a județului Satu Mare la rețeaua de autostrăzi a Ungariei, Duna Aszfalt Építő Zrt. a depășit obiectivele stabilite atât în ceea ce privește structura drumului, cât și construcția podurilor în 2024.
Un element-cheie al integrării județului Satu Mare în rețeaua europeană de infrastructură rutieră și, în special, maghiară este construcția drumului rapid dintre Vásárosnamény și Satu Mare, cunoscut în partea maghiară sub numele de M49. Construcția acestuia avansează remarcabil de bine. Duna Aszfalt Építő Zrt. construiește 22 de poduri pe tronsonul de 28,15 kilometri dintre autostrada M3 și Ököritófülpös. Nu doar că s-a atins obiectivul stabilit, de a începe construcția tuturor podurilor în 2024, ci, în unele cazuri, acesta a fost depășit, mai multe poduri fiind deja finalizate de constructor.
Péter Czeglédi, șeful de proiect, a precizat: ”Construcția structurii drumului a avansat rapid, iar volumul planificat pentru acest an a fost depășit cu 25%. Pe drumul principal, cu mici întreruperi, am ajuns cu stratul de legătură de la kilometrul 0+450 până la kilometrul 12+500. De asemenea, intersecția Jármi și sensul giratoriu K1, care conectează drumul 49, au fost finalizate până la stratul de uzură. În plus, am construit straturi structurale pe două drumuri de acces intersectate”
Cu excepția unui singur pod, constructorul a început lucrările la toate podurile, printre care se remarcă podul Kraszna. Construcția celorlalte poduri a avansat, de asemenea, într-un ritm excelent. Pe șapte poduri, placa de suprastructură a fost finalizată. La alte șase poduri, s-au realizat sau au început lucrările de pilonare și construcția fundațiilor, iar pe cinci poduri s-au desfășurat lucrări de finalizare în decembrie.
„Practic, vremea din decembrie ne-a impus să întrerupem lucrările,” a explicat șeful de proiect. În decembrie, din cauza frigului, s-au continuat doar lucrările de construcție a podurilor. Totuși, este important de menționat că cele mai importante obiective pentru 2024 – construcția sensului giratoriu K1, corecția terasamentului drumului 471 și realizarea terasamentului podului B075 – au fost realizate conform planului.








