FOTO. S-a deblocat licitația pentru Drumul Expres Satu Mare – Oar (autostradă Ungaria)
Compania de Drumuri a deblocat licitația pentru execuția Drumului Expres Satu Mare – Oar (frontieră Ungaria), după cinci luni în care aceasta a fost suspendată pentru răspunsuri la clarificări. Numărul de solicitări de clarificări este uriaș pentru un drum de 11 kilometri la câmpie, respectiv peste 440 de solicitări, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la documentație. Termenul de depunere a ofertelor este acum data de 4 septembrie 2024, informează economedia.ro
Licitația pentru construirea Drumului Expres cu o lungime de 11 km. a fost lansată pe 29 ianuarie 2024, iar joi, 14 martie era termenul inițial pentru depunerea ofertelor, moment în care CNAIR a suspendat procedura, în urma solicitărilor de clarificare la caietul de sarcini pe care le-au depus constructorii.
Traseul se desprinde din Centura Satu Mare, șosea de 19 kilometri finalizată în vara lui 2022 și Oar, unde se conectează cu Drumul Expres M 49 din Ungaria. Din cei 15 kilometri, aproape 11 sunt cu profil de Drum Expres, iar restul de 4 reprezintă șosea de legătură.
Punctul de frontieră ar trebui să devină, astfel, prima vamă dintre România și Ungaria amenajată pe un Drum Expres, punctele de trecere a frontierei de la Nădlac 2 și Borș 2 fiind pe Autostrăzile A1 și A3.
Este un contract FIDIC roșu (direct execuție) cu o durată de 2 ani și o valoare cuprinsă între 738 și 832 milioane lei, finanțat prin Programul Transport (40% finanțare).
Pe traseul Drumului Expres Oar – Satu Mare denumit „Someș Expres”, care va avea o lungime de aproximativ 11 km (cu 2 benzi pe sens), se vor construi inclusiv:
– două noduri rutiere,
– două parcări (cate una pe fiecare parte)