FOTO. De ce este blocată licitația pentru Drumul Expres Satu Mare – Oar (autostradă Ungaria). Sume uriașe!
Licitația pentru Drumul Expres Satu Mare – Oar (frontieră Ungaria) este blocată de cinci luni pentru răspunsuri la clarificări. Licitația pentru construirea Drumului Expres cu o lungime de 11 kilometri a fost lansată pe 29 ianuarie 2024, iar joi, 14 martie era termenul inițial pentru depunerea ofertelor, moment în care CNAIR a suspendat procedura, în urma solicitărilor de clarificare la caietul de sarcini pe care le-au depus constructorii, informează economedia.ro
Este un contract FIDIC roșu (direct execuție) cu o durată de 2 ani și o valoare cuprinsă între 738 și 832 milioane lei, finanțat prin Programul Transport (40% finanțare). Durata de execuție a lucrărilor ar trebui să fie de 24 de luni.
Este un contract de execuție, studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic fiind realizate de proiectantul Search (contract semnat în vara 2020). Indicatorii tehnico-economici pentru Drumul Expres Satu Mare – Oar au fost aprobați încă din noiembrie 2022. Prețul ofertei reprezintă 70% din punctajul total.
Traseul se desprinde din Centura Satu Mare, șosea de 19 kilometri finalizată în vara lui 2022 și Oar, unde se conectează cu Drumul Expres M 49 din Ungaria. Din cei 15 kilometri, aproape 11 sunt cu profil de Drum Expres, iar restul de 4 reprezintă șosea de legătură.
Punctul de frontieră ar trebui să devină, astfel, prima vamă dintre România și Ungaria amenajată pe un Drum Expres, punctele de trecere a frontierei de la Nădlac 2 și Borș 2 fiind pe Autostrăzile A1 și A3.
În schimb, Ungaria a reușit să demareze deja lucrările pe partea sa de drum expres, ritmul acestora fiind unul destul de susținut. Detalii în link-ul de mai jos: