VIDEO. Două familii din Satu Mare susțin că au avut un șoc când au ajuns în Grecia, în vacanță
Două familii din Satu Mare susțin că au avut un șoc când au ajuns în Grecia, în vacanță. Aceasta este concluzia lor după primele două zile petrecute în Insula Rhodos din Grecia. Aceștia au ajuns pe Aeroportul din Rhodos în cursul zilei de marți, 18.06.2024. Atunci când li s-a spus de către reprezentantul touroperatorului că vor ajunge la un alt hotel decât cel pe care l-au acontat.
”La aeroport a venit la noi reprezentantul touroperatorului DerTour, un ghid foarte grăbit. Ni s-a spus că vom ajunge pentru o zi la un alt hotel decât cel la care rezervaserăm camerele. Motivul: ceva probleme tehnice. Le-am spus că nu suntem de acord, dar ni s-a spus că ne descurcăm noi cum putem în acest caz. Am ajuns la hotelul indicat de ghid, unde în camere am găsit gândaci, iar la recepție era un câine maidanez. Am rămas șocați, cu copiii după noi. Când am mers la masă ni s-a spus că avem maxim cinci minute, după care am fost scoși afară din restaurant. Degeaba le-am spus că suntem cu copiii după noi, cărora le este foame”, spune – pentru PresaSM – unul dintre sătmăreni.
Șocați de cele găsite în Rhodos, sătmărenii au început să sune peste tot. De la Ambasada României sau Poliție, până la firmele care le vânduseră biletele. Toți au ridicat din umeri a neputință, susțin turiștii.
”A doua zi am sunat din nou la Simbotour, în Satu Mare, de unde am cumpărat biletele. Am tot fost pasați, nu s-a rezolvat nimic. Am sunat apoi la cei de al DerTour. Nici acolo nu am rezolvat mare lucru. De disperare am sunat și la Poliție și Ambasada României în Grecia. Pur și simplu nimeni nu a înțeles să ne ajute”, mai spune unul dintre sătmăreni.
În disperare de cauză, sătmărenii și-au luat destinul în propriile mâini și s-au dus la hotelul la care aveau rezervare pentru a discuta cu reprezentanții stabilimentului.
”Am mers la hotelul unde ne-am cumpărat biletele pentru a discuta cu managerul. Acesta nici nu a vrut să discute cu noi. Ba, mai mult, ne-a spus că – din cauza unor probleme tehnice – nici nu vom mai putea să mergem la acel hotel. Am discutat cu o angajată de la hotel care ne-a spus că asta ar fi o practică a hotelierilor, să vândă locuri peste capacitate și să redirecționeze turiștii. Noroc că am mai insistat la touroperator și într-un final am primit camere la un alt hotel cu condiții decente, de care nu ne putem plânge. Dar dacă noi nu dădeam zeci de telefoane și dacă nu insistam, vacanța ne-ar fi fost distrusă în întregime. E clar că vom cere despăgubiri când vom ajunge acasă”, a mai spus sătmăreanul.
Ce spune reprezentantul agenției de turism: ”Sunt Dana Rentea, managerul agenției de turism Simbotour. Într-adevăr, ieri am fost informați de către 3 familii de turiști care au ajuns în Rhodos, că au fost duși la un alt hotel decât cel pe care noi îl rezervasem pentru ei. Conform procedurilor pe care le avem pentru astfel de situații, atât colega mea care s-a ocupat de această rezervare, cât și eu, am luat legătura cu touroperatorul din România, cu ghidul local și cu hotelul unde era rezervarea inițială, pentru a înțelege în primă fază ce s-a întâmplat și pentru a găsi o soluție convenabilă pentru turiști. Hotelul ne-a spus că a avut niște defecțiuni electrice, de aceea o parte din camere nu le putea folosi, acesta fiind motivul pentru care a rerutat turiștii către o altă locație.
Deoarece era târziu, aseară nu s-a putut face nici o altă schimbare, iar turiștii au înnoptat în hotelul în care i-a dus transferul. Azi dimineață, primul lucru de care ne-am ocupat și colega mea și eu, a fost rezolvarea situației turiștilor din Rhodos, prin e-mailuri și telefoane către partenerii noștri. În jurul orei 12.00, m-a sunat touroperatorul și mi-a spus că turiștii au fost mutați la un alt hotel, că au primit un upgrade la camere și că sunt mulțumiți.
În urma acestei vești, colega mea a contactat din nou turiștii, iar aceștia au confirmat că sunt în regulă, mulțumiți de noile condiții. Ne pare foarte rău pentru disconfortul pe care turiștii l-au avut în prima lor zi de vacanță. Producerea incidentului a fost independentă de acțiunile sau de voința noastră, iar soluționarea lui s-a făcut în urma demersurilor întreprinse către parteneri și cu sprijinul acestora.
Experiența îndelungată pe care Simbotour o are pe piața turistică face ca astfel de incidente neplăcute să să fie izolate, iar atunci când ele totuși apar, dispunem de știința și instrumentele necesare pentru a le soluționa rapid și în favoarea turiștilor”.
ACTUALIZARE, ora 22.00: Clienții firmei de turism reacționează: ”Țin să vă informez că, colega dumneavoastră nu ne-a răspuns la telefon pentru că dânsa nu a ajuns la servici. Alta colegă care era de servici la ora 9.00 ne-a spus că nu cunoaște problema noastră și că va încerca sa ia legătura cu ea, dar durează formalitățile cu înștiințările catre turoperator.
Tin să menționez că noi am făcut rost prin diverse surse de numărul de telefon al managerului grec din statiune de la DerTour și dansul a fost foarte amabil să ne rezolve problema in 40 minute după ce l-am contactat. Mai mult de atât, am acceptat hotelul propus de dânsul pentru a nu mai pierde timp din sejurul nostru, dar acest lucru nu înseamnă că suntem mulțumiți, ținând cont că nu am primit ceea ce am plătit.
De asemenea, localnicii știu de practica acestui hotel de a face overbooking. Mai mult de atât la solicitarea noastră nu am putut să luăm legătura cu doamna manger pentru că dânsa este ocupata.”Mulțumim” pentru sprijinul acordat și fiți sigură că lucrurile nu vor rămâne așa la întoarcerea noastră în țară.bO să plătiți pentru tot disconfortul creat familiei!”