FOTO/VIDEO. Aglomerația infernală de la Halmeu s-a mutat la Petea. Altfatter: „Acest fenomen va persista”
Aglomerația de la vama Halmeu s-a mutat la Petea. Cozile kilometrice fac deja probleme în trafic, cu localitatea Dorolț fiind cea mai afectată de TIR-urile care așteaptă pe drumuri să poată ieși din țară. În această seară, la fața locului s-a deplasat și subprefectul județului Satu Mare, Tamas Altfatter, care a precizat că situația ar putea dura chiar și trei săptămâni. Se lucrează la capacitate maximă, atât la noi cât și la vecinii din Ungaria, a spus subprefectul, care a precizat și că în continuare se caută soluții pentru decongestionarea traficului și protejarea locuitorilor din Dorolț.
Cozile kilometrice de la Halmeu s-au mutat la vama Petea. Potrivit Poliției de Frontieră, se așteaptă chiar și 400 de minute pentru a putea ieși din țară pe la punctul de la Petea, cu TIR-urile înșirate pe drumul național și județean. La fața locului, în Dorolț, polițiștii și polițiștii de frontieră încearcă fluidizarea traficului, dar și găsirea unor soluții pentru a nu se ajunge la un blocaj complet. Asta ne-a explicat și subprefectul Tamas Altfatter, care în această seară era la Dorolț.
„În momentul de față putem observa același fenomen care a fost în zona Halmeului în urmă cu două săptămâni. Acest fenomen s-a mutat la punctul de trecere al frontierei Petea. La nivelul la care suntem în momentul de față, avem angrenate echipaje de poliție și poliție de frontieră și încercăm să facem tot ce putem pentru a nu bloca întreg intravilanul”, a declarat subprefectul Tamas Altfatter pentru PresaSM, care în această seară s-a deplasat în localitățile afectate de aglomerație.
Subprefectul are și vești proaste. Aglomerația va continua și săptămânile următoare, așa că s-au făcut demersuri pentru a găsi soluții rapide de decongestionare.
„În decurs de două, trei săptămâni, acest fenomen va persitat în continuare și facem demersuri pentru a face mai acceptabilă pentru locuitorii din Dorolț […] Partea română și partea maghiară lucrează, la camioane, la capacitate maximă”, a mai precizat subprefectul Altfatter.
La această oră, vama Petea este cea mai aglomerată de la frontiera de vest a țării, cu cei mai mari timp de așteptare. Potrivit subprefectului, situația la Halmeu a devenit mai bună odată ce și vecinii din Ucraina au început să lucreze la capacitate maximă pentru procesarea TIR-urilor. În schimb, în Ungaria, deja se lucrează la capacitate maximă și cum nu mai sunt probleme nici cu sistemul informatic, va fi nevoie de măsuri suplimentare pentru a gestiona situația pe termen lung.