FOTO. Zeci de milioane pentru noile autobuze electrice de la Satu Mare. A fost semnat contractul
Primăria municipiului Satu Mare a anunțat semnarea contractului pentru achiziționare a 17 autobuze electrice, marca Karsan, din care 14 vor fi de 12 metri, iar altele trei cu lungimea de 18 metri. Pe lângă achiziția de autobuze, contracul, care se ridică la peste 64 de milioane de lei, mai prevede și construcția a șase stații de încărcare rapidă și 17 cu încărcare lentă.
Primarul municipiului Satu Mare, Kereskényi Gábor, a semnat contractul „Achiziția de autobuze electrice și stații de reîncărcare aferente“.
Pentru municipiul Satu Mare se vor achiziționa din fonduri europene 17 autobuze electrice marca Karsan, din care 14 autobuze electrice cu lungimea de aproximativ 12 m și 3 autobuze cu lungimea de 18 m. Acestea vor fi însoțite de 6 stații de încărcare rapidă și 17 stații de încărcare lentă pentru autobuze electrice.
Valoarea contractului este de 64.2 milioane lei și este finanțat prin PNRR. Primăria Municipiului Satu Mare a cumpărat în ultimii șase ani 28 de autobuze noi. Odată cu achiziia de autobuze electrice, întreaga flotă de transport public care circulă în Satu Mare va fi reînnoită.
„17 autobuze electrice plus 23 stații de încărcare, dintre care șase rapide, vor fi livrate până la finalul anului. În ultimii șase ani am înnoit flota de mijloace de transport, autobuzele învechite şi uzate au fost înlocuite cu un sistem de transport eficient, ecologic, dedicat călătorilor. Din 2006, Primăria nu mai cumpărase nici un autobuz nou!”, a declarat primarul Kereskényi Gábor.
Specificații tehnice:
Autobuzele electrice de 8 metri au câte două uși (ușa a doua dublă), podea joasă integral, rampă acces persoane cu dizabilități, capacitate de 53 călători, dintre care 16 pe scaune, suspensie cu înclinare la bordură, aer condiționat, computer de bord pentru managementul rutei, două validatoare contactless, panouri electronice pentru afișare destinație. De asemenea, autobuzele sunt prevăzute cu sistem de supraveghere video exterior/interior autobuz (șapte camere video/vehicul), sistem automat de numărare a pasagerilor, sistem de diagnosticare și colectare a parametrilor de funcționare a vehiculului, sistem audio și de comunicație șofer – dispecerat. Ele sunt dotate cu motor electric de tracțiune de putere nominală 120 kW, sistem de recuperare a energiei la frânare și baterii de tracțiune cu o capacitate de 172 kWh și autonomie 220 km.
Autobuzele electrice de 12 metri au câte trei uși duble, podea joasă integral, rampă de acces pentru persoane cu dizabilități, capacitate de 102 călători, dintre care 35 pe scaune, suspensie cu înclinare la bordură, aer condiționat, computer de bord pentru managementul rutei, trei validatoare contactless, panouri electronice pentru afișarea destinației. De asemenea, autobuzele sunt prevăzute cu sistem de supraveghere video exterior/interior autobuz (șapte camere video / vehicul), sistem automat de numărare a pasagerilor, sistem de diagnosticare și colectare a parametrilor de funcționare a vehiculului, sistem audio și de comunicație șofer – dispecerat. Sunt dotate cu motor electric de tracțiune amplasat central, cu o putere nominală de 160 kW, sistem de recuperare a energiei la frânare și baterii de tracțiune cu o capacitate de 263 kWh și autonomie de minim 200 km.
acuma decideti, bus de 8 si 12 m sau 12 si 18 m? nu e totuna
View CommentFoarte bine ca „suspensie cu înclinare la bordură, aer condiționat” daca vrea conducatorul auto sa le foloseasca. Sunt unii soferi care le folosesc si in acest moment pe autobuzele care au aceste facilitati insa altii….. se uita in oglinzile retrovizoare cum se chinuie cate o persoana , chiar cu baston, sa urce dar nu-i intereseaza. Iar legat de aer conditionat , uneori daca le atragi atentia au replici de genul”nu-ti convine du-te cu taxi sau masina personala” sau „ce sa fac daca e defect atata timp cat uneori faci sauna din cauza lipsei de aer.
View Comment