Calvarul unei sătmărence suferinde. De la Urgență la Policlinică, dar fără prea multe rezultate
Cazul unei sătmărence ne arată – din nou – cât de ineficient este sistemul de sănătate. Cu toată că plătește taxe, nu a beneficiat de subvenționarea sau gratuitatea actului medical. Și asta pentru că fondurile sunt mai mereu insuficiente. Așa că și-a plătit toate serviciile medicale.
Problema majoră a venit în momentul în care nu a avut de ales și a fost nevoită să se adreseze Unității de Primire Urgențe a Spitalului Județean Satu Mare. Dar de aici a fost trimisă la Policlinica Veche, acolo unde este aproape imposibil să îți faci o programare în prealabil pentru a beneficia de un consult gratuit. În consecință, nu a găsit ajutorul solicitat.
Redăm mai jos experiența amară trăită de către sătmăreancă:
”Aș dori ca să îmi împărtășesc dezamăgirea și nepăsarea cu care am fost tratată la UPU (Unitatea de Primire Urgență, n.red.). Am probleme cu coloana de vreo două luni, eu zilnic iau medicamente, am făcut diferite tratamente specifice, am făcut RMN.
Toate acestea pe banii mei. Țin să menționez că sunt angajată, eram în oraș (sunt din Livada), am făcut o criză, niște dureri insuportabile și am zis să merg la UPU, poate mă ajută cineva.
Ups, greșeală, m-a întrebat un medic de ce am mers, că în afară de un calmant nu poate să îmi dea nimic și să merg să-mi fac un RMN, deoarece ăla ce l-am făcut acum 2 luni nu e valabil, „s-a schimbat ceva acolo”, mergeți la policlinică (poți să mori dacă nu ai programare, iar pentru un RMN gratuit aștept 6 luni).
Am primit o rețetă și drumul bun, de la atâtea medicamente fac alergie. Cred că sistemul meu imunitar e prea slăbit. Mulțumesc din suflet pentru experiența aceasta groaznică, dezamăgire completă. Sunt salariată, am doi copiii. Eu vreau să merg la serviciu”.