FOTO/VIDEO. S-a deschis tronsonul Biharia-Borș și punctul de trecere a frontierei
S-a deschis tronsonul Biharia-Borș al autostrăzii A3, dar și noul punct de trecere a frontierei dintre România şi Ungaria, Borş II. La eveniment au fost prezente și autoritățile din țara vecină. Biharia-Borș face legătura cu autostrada M4 din Ungaria.
S-a tăiat panglica la segementul Biharia-Borș al autostrăzii A3. Este primul tronson de autostradă terminat în acest an, iar odată cu ceremonia a fost deschis și punctul de frontieră dintre România și Ungaria, Borș II – Nagykereki, și s-a inaugurat și conexiunea A3-M4.
La eveniment au participat ministrul român al Transporturilor, Lucian Bode, şi miniştrii de Externe ai celor două state, Bogdan Aurescu şi Peter Szijjarto, pe lângă autorități locale și oficiali din Bihor.
„Astăzi deschidem oficial traficul din ambele direcţii pe secţiunile de autostradă corespunzătoare, A3 şi M4. Inaugurăm totodată şi punctul de control de trecere a frontierei de pe teritoriul Ungariei”, a spus ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
Colaborarea dintre cele două state, în cadrul proiectului, a fost una foarte bună, a apreciat Bode.
Ministrul de Externe a vorbit și el despre relațiile dintre cele două state.
„Îmi exprim speranţa că în curând vom putea vorbi mai mult, mai aplicat despre ceea ce ne uneşte, despre oportunităţile unor colaborări întărite între cele două state”, a precizat Bogdan Aurescu, ministrul de Externe al României.
România și Ungaria pot acționa împreună, a mai spus Aurescu.
Oficialii au subliniat și importanța proiectelor transfrontaliere.
„Importanţa proiectelor transfrontaliere de infrastructură este covârşitoare. România şi Ungaria au înţeles că printr-un parteneriat solid pot dezvolta conectivitatea între cele două state”, a mai spus Bode. „Îmi doresc ca pe viitor să menţinem acest ritm intens al colaborării”.
S-a deschis tronsonul Biharia-Borș, primul lot din acest an
Lotul inaugurat astăzi are o lungime de 5,3 kilometri și a fost construit de către firma Trameco (Selina). Contractul a fost semnat în decembrie 2018 pentru circa 28,5 milioane de euro cu un termen de 19 luni pentru proiectare și execuție.
Tronsonul este prevăzut cu un nod rutier, respectiv nodul Biharia, cu 5 bretele și 3 pasaje. La acestea se mai adaugă un pasaj al autostrăzii peste calea ferată și un pasaj peste autostradă a unui drum de exploatare.
Următorul tronson, de la Biharia la Chribiș, cu o lungime de circa 29 km, a fost contractat pe 12 iunie, tot de cei de la Selina. Firma are la dispoziție 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție. Garanția solicitată este de 10 ani.
Potrivit CNAIR, lucrările au costat 145.663.083,37 lei fără TVA.
Accesul pe autostradă este la 100 km de Satu Mare. De pe DN19, șoferii sătmăreni vor avea acces mai rapid la infrastructura de mare viteză a Ungariei.
Mateszalka e doar la 50 de km de Satu Mare daca vorbim de acces mai rapid la infrastructura de mare viteză a Ungariei.
View Comment