FOTO. Un serviciu al Primăriei își bate joc de sătmăreni. Blochează intrările în curți prin marcaje ilegale
Unii angajați de la Administrația Domeniului Public, serviciul subordonat Primăriei Satu Mare, mai mult încurcă decât descurcă. De exemplu, în fața unei porți de acces în curtea unui imobil de pe strada Păstrăvului, în Centrul Vechi al municipiului Satu Mare, s-au făcut niște marcaje ilegale pentru delimitarea locurilor de parcare.
Concret, în fața porții de acces în curtea imobilului ar fi trebuit să se realizeze un marcaj în formă de X, care să interzică parcarea/staționarea. Doar că acesta lipsește cu desăvârșire, fiind o simplă linie de delimitare a parcării. Adică, o linie care PERMITE parcarea în fața porții de acces.
Atâta logică au, din păcate, unii angajați ai Primăriei Satu Mare. De exemplu, astăzi, proprietarii din zonă au chemat Poliția Locală pentru că nu puteau ieși cu mașinile din curte și…supriză! Polițiștii locali au spus că nu au ce să facă, fiindcă mașina era parcată…LEGAL!
Adică, dacă faci un marcaj ilegal, blochezi accesul într-un imobil (dreptul și accesul la proprietate este un drept fundamental și este garantat de Constituție), din perspectiva Primăriei și a Poliției Locale este absolut legal!
Pe de altă parte, într-o situație absolut identică, la intrare în curtea Liceului ”Ham Janos” de pe strada Eugen Lovinescu cei de la ADP au trasat un X. Aici de ce se poate și la alții nu?! IRAȚIONAL!
Numai dacă proprietarul e ungur.
View CommentADP-ul este un fel de „diribau” al satmarului !!Zici ca acolo s-a rasturnat caruta cu…!!!
View CommentPe Iului Maniu idem. Au pus X si unde nu trebuia , sau au trasat cu cca 50cm mai mic decit intrarea in curte.Cel de pe utilaj era beat crita.
View CommentHaideți să începem cu faptul că tot trasatul de liniuțe, pe trotuare, este ilegal!
Conform regulamentului de circulație pe drumurile publice (HG1391/2006 actualizat) locurile de parcare pe trotuar se pot face doar în următoarele condiții:
Articolul 142
Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
e) pe trecerile pentru pietoni ori la mai puțin de 25 m înainte și după acestea;
(la 20-12-2011, Lit. e) a art. 142 din anexa 1 a fost modificată de RECTIFICAREA nr. 1.391 din 4 octombrie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 902 din 20 decembrie 2011. )
n) pe trotuar, cu excepția situației în care administratorul drumului public a executat amenajări care respectă prevederile art. 144 alin. (2) și (3);
(la 21-01-2017, Litera n) din Articolul 142 , Sectiunea a 3-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 965 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1035 din 22 decembrie 2016 )
Articolul 144
(1) Administratorul drumului public este obligat să delimiteze și să semnalizeze corespunzător sectoarele de drum public unde este interzisă oprirea sau staționarea vehiculelor.
(2) Administratorul drumului public poate amenaja pe anumite zone ale trotuarului, cu avizul poliției rutiere, spații destinate opririi sau staționării vehiculelor, marcate și semnalizate corespunzător. Amenajările se pot executa numai dacă:
a) se respectă culoarul destinat circulației pietonilor, stabilit potrivit normativelor în vigoare, care nu poate fi mai mic de 1 m lățime;
b) accesul vehiculelor în parcare se realizează din partea carosabilă;
c) poziționarea vehiculelor în parcare nu stânjenește circulația pe prima bandă sau pe pistele amenajate.
(la 21-01-2017, Alineatul (2) din Articolul 144 , Sectiunea a 3-a , Capitolul V a fost modificat de Punctul 6, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 965 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1035 din 22 decembrie 2016 )
(3) Nu se pot amenaja parcări pentru autovehicule, pe trotuar, la mai puțin de 10 m de intersecții, stații ale mijloacelor de transport în comun sau treceri pentru pietoni.
(la 21-01-2017, Articolul 144 din Sectiunea a 3-a , Capitolul V a fost completat de Punctul 7, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 965 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1035 din 22 decembrie 2016 )
Din câte știu eu, lipsește cu desăvârșire acordul poliției rutiere (obligatoriu) și lipsește spațiul de 25 de metri înainte și după trecerea de pietoni!!
Spațiul rămas la dispoziția pietonilor este în multe cazuri sub 1 metru! Exemple sunt în toată zona centrală, dar dacă aveți timp și chef să verificați, vă sugerez str. Micu Klein, Decebal (pe partea cu Liceul Eminescu, până la bibliotecă), Eugen Lovinescu (partea dreaptă, de la biserică până la I.C. Brătianu).
Deasemenea multe piste de biciclete sunt trasate pe trotuar tot așa, ilegal, nerespectându-se normele și regulamentele în vigoare!
View CommentAr fi chiar bine-venită o asemenea anchetă jurnalistică, doar că mă tem că tot ce ar scoate la iveală ar fi necunoașterea legilor, regulamentelor și normelor în vigoare de către cei de la poliția locală, primărie și ADP! Bineînțeles, cu largul concurs al poliției rutiere, căreia îi convine situația, ei putând să continue joaca de-a pânda cu radarul!
În această situație de încălcare a legii, Inspectoratul de poliție trebuie să amendeze ADPul.
View Comment