În unele țări restaurantele deja s-au deschis, iar altele așteaptă încă reintrarea în normal. Până atunci, statele, dar și patronii din industrie sunt în căutarea unor soluții pentru a se asigura că revenirea clienților se poate face în condiții de siguranță sanitară. Multe dintre localuri nu vor arăta la fel odată cu redeschiderea spațiilor destinate dinning-ului. Inclusiv restaurantele de tip fast-food se vor schimba la față, iar unul dintre cele mai populare, McDonald’s a creat și un restaurant concept care pune în aplicare regulile de igienă și distanțare socială.
Majoritatea restaurantelor McDonald’s din Europa se așteaptă să fie deschise odată cu luna iunie, deși în unele țări este în continuare disponibilă opțiunea de ridicare personală din restaurant a comenzii, pe sistemul take-out. Dar în cele mai multe cazuri, locațiile au continuat să fie deschide pe toată durata restricțiilor impuse de diferite țări, grație opțiunii drive-thru.
În Olanda, restaurantul McDonald’s din Arnhem GelreDome a devenit un restaurant concept, unul care pune în practică noile reguli și nu doar cele de distanțare socială. Locația s-a deschis în sistem take-out, astfel că traseele clienților în restaurant au fost reconfigurate.
La fel ca la magazine, distanța socială de 1.5 metri între clienți este menținută cu ajutorul sticker-elor, dar într-un mod plăcut și interactiv, spun oficialii companiei.
FOTO. Când se deschid restaurantele. Ce măsuri ar putea fi aplicate și noi în țară
La intrarea în unitate, igiena mâinilor este obligatorie și se poate face printr-un dispozitiv ușor de montat în zona de acces, cu recomandarea ca spălatul pe mâini să dureze cel puțin 20 de secunde.
În ceea ce privește servirea la masă, aceasta se va face, când va fi posibil, cu ajutorul unui cărucior care să asigure distanța corespunzătoare între client și personalul angajat.
În plus, între mese au fost poziționate ecrane de protecție.
O atenție specială este acordată igienizării, în special a zonelor des atinse, iar dispozitive cu dezinfectant sunt disponibile și pentru clienți.
Restaurantul are afișate vizibil regulile de distanțare socială, dar și cele de igienă.
Respectând regulile de distanțare socială, restaurantele cel mai probabil nu vor putea deschide la capacitate completă. În cazul celui din Olanda, potrivit comunicatului de presă, normele vor permite servirea a aproximativ 66% din totalul clienților pe care restaurantul îi avea înainte de pandemie.
Schimbări pentru siguranța clienților
Nu doar restaurantul din Amsterdam se pregătește cu reguli și spații noi. Paravane de protecție pot să apară și în restaurantele din SUA, iar în unele locații vor fi disponibile și echipamente personale de protecție, titrează ziarele de peste ocean. O serie de aparate, precum dozatoarele, nu vor fi puse în funcțiune, pentru a evita utilizarea repetată de mulți clienți, iar restaurantele iau în calcul servirea la masă, pentru a limita contactul, tot cu ajutorul unui cărucior.
Semne care indică ultima dată când au fost igienizate obiectele vor apărea pe mese, iar o persoană va dezinfecta în mod constant ecranele aparatelor de comandă și obiectele des atinse de clienți.
În sistemul Drive-thru, restaurantele au promovat utilizarea serviciilor contactless, iar asta va deveni o regulă de bază.
O serie de schimbări, au spus oficialii din Olanda, sunt implementate departe de ochii clienților, în bucătăriile restaurantelor, și acolo fiind introduse reguli de distanțare socială, iar asta înseamnă că întregul flux trebuie reorganizat. Restaurantul din Arnhem GelreDome este un concept, iar propuneri sunt așteptate și din partea deținătorilor de franciză, astfel încât redeschiderea să se facă în condiții sigure pentru clienți și angajați.