Avertismentul Orange pentru toți clienții. Persoane dubioase v-ar putea contacta
Mai mulți clienți ai companiei Orange au primit în cursul acestei zile o avertizare din partea furnizorului de servicii de telefonie mobilă. Compania precizează că nu solicită clienților săi informații despre conturi bancare, parole sau coduri de încărcare.
Clienți ai Orange România au primit în această dimineață mesaje prin care compania precizează că nu solicită, prin intermediul poștei electronice, prin SMS-uri, scrisori sau apeluri telefonice, date cu privire la conturile bancare, parolele personale sau codurile de reîncărcare ale clienților.
Utilizatorii sunt îndemnați să manifeste o atenție sporită și să nu comunice astfel de informații confidențiale.
Nu este pentru prima dată când compania transmite mesaje către clienții săi, după tentative de fraudă în care este utilizat numele companiei.
La începutul anului, mai multe persoane din țară, abonati companiei, au primit telefoane prin care erau înștiințate ca au câstigat premii substanțiale din partea firmei de telefonie mobila. Pentru a intra în posesia lor, clienții trebuiau să cumpere cartele Orange și să transmită „operatorului” numerele de pe acestea. Cartelele erau imediat golite de bani.
Tentative de scam și phishing au avut loc și în numele altor companii de telefonie, ar și în numele unor importante lanțuri de magazine.
Autoritățile au făcut repetate apeluri la populație și au derulat și campanii de informare cu privire la fraudele din mediul online.