Strabag face ultimele pregătiri pentru a începe, în luna mai 2020, lucrările de construcție a podului peste Someș de pe strada Ștrandului din municipiul Satu Mare.
În acest sens, Thomas Birtel, președintele STRABAG SE, a declarat: ”Proiectul de la Satu Mare este important pentru Strabag, vrem să ne aducem contribuția la dezvoltarea infrastructurii din România!”
Reprezentanții Primăriei Satu Mare au semnat la începutul acestei luni contractul pentru execuția lucrărilor de construire a celui de-al treilea pod peste Someș, care va fi amplasat pe strada Ștrandului, în municipiul Satu Mare. Valoarea contractului este de 141.643.292,84 lei fără TVA. Lucrările se vor începe în luna mai a acestui an, iar termenul estimativ de finalizare este anul 2023.
Firma câștigătoare a fost desemnată ca fiind Strabag, în urma unei licitații contestate la un moment dat de firma concurentă. Valoarea contractului este de 141.643.292,84 lei fără TVA. Strabag are peste 70.000 de angajați și o cifră de afaceri de 15 miliarde de euro.
Licitația lucrărilor pentru construirea celui de-al treilea pod peste râul Someș a ajuns pe masa judecătorilor de la Curtea de Apel Oradea la finalul lunii ianuarie. Și asta pentru că reprezentanții Primăriei Satu Mare și cei ai consorțiului româno-italian Concordia nu s-au înțeles asupra rezultatului licitației în care administrația locală a desemnat ca fiind câștigătoare firma austriacă Strabag.
Reamintim că doar două firme au participat la licitația pentru execuția celui de-al treilea pod peste râul Someș. Vorbim despre cei de la Concordia Import Export și de austriecii de la Strabag.
Conform raportului de specialitate, structura celui de-al treilea Pod va fi suținută de doi piloni, prin intermediul unor hobane din oțel special, dispuse simetric în sistem semiharpă. De asemenea, se mai prevede amenajarea a patru benzi de circulație, cu câte două benzi pe sens, două trotuare prevăzute cu parapet pietonal și o pistă pentru bicicliști.
Pentru accesul de pe diguri pe trotuarele podului se prevăd patru scări, câte două scări pe fiecare dig, iar pentru siguranța circulatiei pietonale se vor amplasa parapeți metalici de protecție pe rampe, viaducte și pod precum și pe scările de acces de pe diguri.