Cu o medie de 26 de intervenții pe zi în anul 2019, intervențiile în diferite situații de urgență înregistrează o creștere semnificativă de la an la an, susțin reprezentanții Inspectoratului Județean pentru situații de Urgență Satu Mare.
În ceea ce privește încadrarea cu personal, a existat o dinamică permanentă, atât prin pierderi – treceri în rezervă sau mutări, cât și prin completarea efectivelor cu absolvenți ai Facultății de Pompieri sau ai Școlii de Subofițeri Boldești, respectiv cu personal încadrat din sursă externă.
„Cu toate acestea încă înregistrăm un deficit de personal de peste 12%”, spun pompierii sătmăreni.
Iar în timp ce se confruntă cu un deficit de personal, pompierii sătmăreni trebuie să facă față la tot mai multe intervenții și acțiuni.
În ceea ce privește asistența tehnică, putem vorbi de un număr de trei ori mai mare în 2019, față de 2018, iar pompierii au constatat și mai multe deficiențe în urma acțiunilor de control, care și ele au crescut ca număr.
Numărul amenzilor, cuantumul acestora, dar și avertismentele date în urma acțiunilor de control au crescut și ele față de cele înregistrate în 2019, arată datele ISU Satu Mare.
A crescut și numărul intervențiilor, mai arată bilanțul făcut de cei de la ISU Satu Mare. Dacă în urmă cu nouă ani vorbeam de puțin peste 1850 de intervenții, anul trecut, pompierii au fost solicitați în peste 9.400 de cazuri.
Iar datele Inspectoratului pentru situații de urgență arată și faptul că cele mai multe intervenții au fost cele ale SMURD, urmate de recunoașteri și incendii. O creștere importantă față de anul anterior s-a înregistrat în cazul incendiilor de vegetație. Pe parcursul anului trecut, pompierii au atras de mai multe ori atenția asupra neceistății respectării legislației pentru a nu se ajunge la incendii de vegetație.
Obiectivele instituționale pentru anul în curs:
Consolidarea activității de comunicare și informare preventivă ;
Nivel crescut de pregătire şi educare a populaţiei în domeniul situaţiilor de urgenţă;
Consolidarea voluntariatului în cadrul instituției;
Creşterea capacităţii de răspuns integrat în situații de urgență medicală, incendii și protecție civilă;
Dezvoltarea rețelei de puncte de lucru și creșterea mobilității;
Asigurarea unui răspuns adecvat în cazul unui dezastru major sau pentru mai multe situații de urgență de amploare;
Îmbunătăţirea dotării cu echipamente și mijloace tehnice, bunuri materiale și echipamente de protecţie adaptate tuturor categoriilor de misiuni;
Dezvoltarea patrimoniului imobiliar şi îmbunătățirea condiţiilor de pregătire, muncă, cazare, depozitare şi garare;
Modernizarea sistemului de comunicații și tehnologia informației.