Sătmăreanul Emanuel Gyenes a câștigat primul loc la clasa „malle moto” la Dakar. La nivel general, Mani s-a clasat pe locul 29. Sătmăreanul a luat locul șase la clasa ”marathon”.
Mani le mulțumește tuturor celor care l-au sprijinit și au crezut în el.
”Al 10-lea Dakar al meu a fost așa cum mi-am dorit, am terminat cel mai dur raliu din lume (8.000km) fără echipă de asistență pe locul 1 la clasa malle moto și locul 29 la general. Vreau să mulțumesc familiei, prietenilor, sponsorilor și tuturor celor implicati pentru sprijinul și increderea în mine, ca să pot obține acest rezultat extraordinar”, este mesajul lui Emanuel Gyenes.
Reamintim că sătmăreanul Emanuel Gyenes a reușit să fie primul la clasa „malle moto”, cea dedicată piloților fără asistență tehnică. La nivel general, Mani a obținut locul 29. La începutul competiției, sătmăreanul a precizat că își dorește să intre în top 30.
Anul trecut, Mani a trebuit să abandoneze competiția. În 2016, Mani a reușit să se claseze pe locul 14 la nivel general. În 2011 şi 2015 a fost câștigător la clasa marathon.
Mani va participa la o conferință de presă duminică, la București, când va aduce în țară trofeul. Sătmăreanul este așteptat să povestească despre experiențele prin care a trecut candidând la clasa fără asistență tehnică.
Reamintim că Emanuel Gyenes #44 a luat startul în ediția cu numărul 42 a Raliului Dakar, purtând pe motocicletă însemnele „Legend” – această distincție este acordată de către organizatori celor care au participat la minim 10 ediții ale raliului.
Primul raliu găzduit de Arabia Saudită a debutat pe 4 ianuarie, cu startul festiv din Jeddah. Au fost programate 12 etape, iar câștigătorii au fost desemnați în Qiddiyah (17 ianuarie), după ce au parcurs în total 7.856 de kilometri.
În 2006, când a început pregătirile pentru primul său Dakar (ediția 2007 și ultima desfășurată în Africa), pilotul sătmărean nu îndrăznea să spere într-o carieră care să îl ducă pe lista legendelor raliului. De-a lungul timpului, însă, a strâns șapte finișuri din nouă posibile, a câștigat de două ori la clasa Maraton (o clasa foarte restrictivă din punct de vedere tehnic, nefiind permisă schimbarea mai multor componente de pe motocicletă, inclusiv motorul) în 2011 și 2015, iar în 2016 a obținut și cel mai bun rezultat la general (locul 14).