Al treilea pod din municipiul Satu Mare s-a ”prăbușit”. Licitația a fost contestată!
Proiectul celui de-al treilea pod peste râul Someș, care ar trebui să lege zona ștrandului cu zona Micro 17, s-a cam ”prăbușit” parțial. Și asta pentru că una dintre firmele participantă la licitație contestat raportul de evaluare, în care se arăta de către Primăria Satu Mare că firma nu ar îndeplini cerințele minime de calificare. Iar Consiliul Național de Soluționare a Contestaților a dat câștig de cauză societății care a contestat procedura: Concordia Import Export.
Potrivit informațiilor PresaSM, Concordia este o societate comercială înființată în anul 1998, cu capital integral privat, specializată în lucrări de poduri. În afara sediului central din Negrești-Oas, firma are un punct de lucru și în București.
PresaSM vă prezintă ÎN PREMIERĂ decizia Consiliului Național de Soluționare a Contestaților: ”Obligă ca în termen de cel mult zece zile de la primirea prezentei decizii, să reia procedura de evaluare a ofertelor”!
Reamintim faptul că două firme participă la licitația pentru execuția celui de-al treilea pod peste râul Someș. Potrivit informațiilor PresaSM, vorbim despre cei de la Concordia Import Export și de austriecii de la Strabag.
Dar cum lucrările de această anvergură necesită de regulă o asociere, cei de la SC Concordia Import Export SRL i-au cooptat pe cei de la Spic SRL, Spic Internazionale SRL și VERTA TEL S.R.L.. De asemenea, cei de la Strabag SRL i-au luat în asociere pe cei de la Antrepriza de reparații și lucrări ARL Cluj S.A, SC Züblin Hoch – und Brückenbau GmbH, Metabet CF S.A., FREYROM, Onistua Com S.R.L., CONSTRUROM S.A. și TRI EM SERV S.R.L.
Valoarea estimată a lucrărilor este de 141.794.420 lei, cu 47.790.493 lei mai mult decât la prima licitație, care a fost anulată din lipsă de ofertanți. Primăria acordă punctaj pentru ofertele care prezintă pentru lucrările executate o perioadă de garanție suplimentară față de perioada de garanție minimă acceptată de 96 de luni.
Conform raportului de specialitate, structura celui de-al treilea Pod va fi suținută de doi piloni, prin intermediul unor hobane din oțel special, dispuse simetric în sistem semiharpă. De asemenea, se mai prevede amenajarea a patru benzi de circulație, cu câte două benzi pe sens, două trotuare prevăzute cu parapet pietonal și o pistă pentru bicicliști.
Pentru accesul de pe diguri pe trotuarele podului se prevăd patru scări, câte două scări pe fiecare dig, iar pentru siguranța circulatiei pietonale se vor amplasa parapeți metalici de protecție pe rampe, viaducte și pod precum și pe scările de acces de pe diguri.