Accidentul de pe podul din Moftin a fost cauzat de un șofer de 23 de ani, arată primele cercetări ale polițiștilor. Potrivit polițiștilor, tânărul nu ar fi adaptat viteza la condițiile de drum, carosabilul fiind acoperit cu zăpadă și a intrat in coliziune cu autoturism care circula din sens opus, condus de o femeie de 37 de ani, din Satu Mare.
Pe de altă parte, un martor ocular are o cu totul altă variantă. Acesta susține – pentru PresaSM – că șoferul nu conducea BMW-ul cu viteză, având circa 70-80 km/h, dar problema – în opinia acestuia – au fost anvelopele. Mașina era echipată cu anvelope all-season pe față și cauciucuri de vară pe spate.
”Deci, eu am fost în spatele BMW-ului. Aproape am intrat și eu în ei. BMW-ul s-a deplasat în jur de 70-80 km/h, nu a avut viteză. Doar de acolo știu că din Satu Mare spre Carei am venit după el. Și nu am depășit nici eu 70km/h. A avut cauciucuri de vara în spate, all-season în față. Cum a urcat pe pod i-a fugit spatele, a alunecat vreo zece metri pe lateral, până când cele două mașini s-au lovit. Dar nu a avut viteză”, spune martorul pentru PresaSM.
Polițiștii spun că accidentul de pe podul din Moftin a fost cauzat de un șofer de 23 de ani, arată primele cercetări ale polițiștilor. Potrivit primelor informații din ancheta poliției, tânărul nu ar fi adaptat viteza la condițiile de drum, carosabilul fiind acoperit cu zăpadă și a intrat in coliziune cu autoturism care circula din sens opus, condus de o femeie de 37 de ani, din Satu Mare.
Ambii șoferi și un pasager din prima mașina menționata au fost transportați la spital in vederea acordării de îngrijiri medicale. Șoferița a fost testată cu aparatul etilotest rezultatul fiind negativ. Tânărul nu a putut fi testat la fața locului, mai anunță polițiștii sătmăreni. Ambilor li se vor recolta probe biologice de sânge pentru stabilirea unei eventuale alcoolemii.
Primii la locul accidentului au fost cei de la SMURD. Aceștia au precizat că trei persoane au fost implicate în accidentul rutier, iar una dintre victime a rămas blocată în mașină. Toate cele trei persoane erau conștiente în momentul în care echipele de salvare au ajuns la locul incidentului.
Conducerea masinilor cu tractiune pe spate necesita multa experienta si stapinire de sine fapt ce lipseste tinerilor ,daca drumul e inghetat nu e asa diferenta intre cauciuc de vara si iarna , ce nu se spune ca cele de iarna sunt pt ZAPADA , lapovita etc nu gheata .Masinile astea au putere CP si cuplu mare oricand pot suprainvarti o roata si se produce alunecarea care e greu de controlat =pacat ca nu se permite efectuarea de drifturi in zone care nu sunt drum public ,( parcari ,locuri ferite ) s-ar putea castiga experienta in controlul masinii.Interesant ca masinile astea scumpe dotate cu ESP si alte sisteme de stabilitate te lasa in momentele critice .Multi soferi cu asa masini supraestimeaza performantele masinii in detrimentul experientei proprii .Nu franati brusc pe drum alunecos !!!!
Conducerea masinilor cu tractiune pe spate necesita multa experienta si stapinire de sine fapt ce lipseste tinerilor ,daca drumul e inghetat nu e asa diferenta intre cauciuc de vara si iarna , ce nu se spune ca cele de iarna sunt pt ZAPADA , lapovita etc nu gheata .Masinile astea au putere CP si cuplu mare oricand pot suprainvarti o roata si se produce alunecarea care e greu de controlat =pacat ca nu se permite efectuarea de drifturi in zone care nu sunt drum public ,( parcari ,locuri ferite ) s-ar putea castiga experienta in controlul masinii.Interesant ca masinile astea scumpe dotate cu ESP si alte sisteme de stabilitate te lasa in momentele critice .Multi soferi cu asa masini supraestimeaza performantele masinii in detrimentul experientei proprii .Nu franati brusc pe drum alunecos !!!!
View CommentLa poligonul ACR se poate exersa. Până la ora 17. Acesta este dpar începutul, greul urmează, dar măcar șoferii să conștientizeze pericolul ierni.
View Comment