7 obiceiuri ale oamenilor foarte organizați
V-ați uitat vreodată la cineva care este super organizat și v-ați gândit: care este secretul lor? Ei bine, după cum se dovedește, există anumite trăsături pe care majoritatea oamenilor organizați le dețin. Și cea mai bună veste este că și dvs. puteți dezvolta aceste trăsături!
A fi o persoană organizată nu este un truc magic – este doar vorba de a vă forma obiceiuri sănătoase. Iată cele 7 obiceiuri ale oamenilor foarte organizați:
1) Își notează lucruri
Oamenii organizați știu că există o singură modalitate de a vă asigura că își amintesc să facă un lucu – notându-l.
Dacă vă bazați doar pe memorie, este posibil să nu realizați niciodată ceea ce v-ați dorit. Faceți-vă timp pentru a scrie lucrurile care trebuie reținute în fiecare zi, cum ar fi datele importante și lucrurile de făcut.
Ceea ce este, de asemenea, crucial este notatul ideilor și observațiilor. De ce? Pentru că scrierea acestor gânduri și idei aleatorii ajută la eliberarea creierului. La rândul său, acest lucru vă va ajuta să rămâneți organizat ȘI să rămâneți creativ. Începeți să notați lucrurile, ca parte a rutinei obișnuite și pregătiți-vă să profitați de beneficiile pentru sănătatea mintală.
2) Au rutine
Modul în care vă petreceți zilele este modul în care vă petreceți viața, motiv pentru care este atât de important să vă definiți rutinele zilnice. Dacă rămâneți organizat în viața ta de zi cu zi prin intermediul câtorva mini-rutine (indiferent cât de lipsit de importanță pare acest lucru), veți crea un tipar general de organizare de viață.
Deci, având în vedere acest lucru, încercați să dezvoltați o rutină de dimineață sau de seară pentru sarcini care au loc zilnic sau săptămânal. De exemplu, în funcție de programul dvs. și de momentul în care sunteți cel mai ocupat, ar trebui să vă acordați în mod conștient 10 minute pe zi pentru a finaliza anumite sarcini – lucruri precum sortarea prin scrisori, reciclarea și alte sarcini de curățenie rapidă.
Faceți tot posibilul să vă țineți de această rutină zilnică. Pe lângă faptul că vă veți simți mai organizat, veți economisi și foarte mult timp.
3) Știu cum să ceară ajutor
A fi organizat nu înseamnă să fiți puternic tot timpul și să faceți totul pe cont propriu – oamenii organizați își cunosc atât punctele forte, cât și punctele slabe și știu când și cum să ceară ajutor.
Amintiți-vă, timpul dvs. este valoros și a nu cere ajutor atunci când aveți nevoie de el poate duce la mult timp pierdut și energie – ca să nu mai vorbim de faptul că aceasta poate fi o sursă inutilă de stres.
4) Elimină dezordinea semi-zilnic
Nu vă puteți aștepta să vă simțiți organizat atunci când locuiți în dezordine. Oamenii cu adevărat organizați văd valoarea în a elimina excesul de lucruri cât mai des posibil, pentru a crea un mediu ordonat.
De ce să așteptați un weekend sau o zi liberă pentru a o face, atunci când puteți arunca în mod constant lucruri sau puteți dona obiecte în fiecare săptămână? Este important ca organizarea să devină un obicei zilnic, nu un eveniment special. Și, desigur, este întotdeauna mult mai ușor să vă organizați și să rămâneți organizat atunci când aveți mai puține lucruri.
5) Au un loc pentru toate
Sună simplu? În teorie, sigur, dar în practică, este un pic mai dificil. Dacă sunteți genul care tinde să împrăștie îmbrăcăminte și obiecte aleatorii în jurul casei dvs. (ceea ce, să fim sinceri, este ca majoritatea dintre noi!), atunci acest sfat ar trebui să fie util. Creați un spațiu pentru orice în casa dvs. și puneți totul la locul său. Luându-vă câteva secunde în plus pentru a pune ceva la loc în dulap, veți fi surprinși de timpul și eforturile pe care le veți economisi mai târziu.
6) Sunt optimiști și orientați spre obiective
Nimeni nu e fericit tot timpul, dar oamenii organizați tind să facă alegerea de a fi optimiști – pe cât posibil. A avea o atitudine pozitivă poate face o diferență în încercarea de a rămâne organizat!
În plus, a rămâne orientat spre obiective este crucial. Oamenii cu adevărat organizați nu fac ordine pentru propria lor distracție; o fac dintr-un motiv! Este esențial să rămâneți concentrat pe un obiectiv și să fiți optimist.
7) Nu amână lucrurile pe mai târziu
Amânarea lucrurilor este o problemă, dacă încercați să rămâneți organizat. Fie că vorbim despre returnarea hainelor in dulap sau despre finalizarea unui proiect de renovare, o persoană organizată se ocupă întotdeauna de treabă, cât mai curând posibil. Acest lucru nu înseamnă că nu puteți muta câteva lucruri de pe lista de sarcini din această săptămână pe lista de săptămâna viitoare, dacă vă simțiți copleșiți. Mai degrabă, trucul este să aveți o mentalitate de a-l face chiar acum, în general, spre deosebire de a-l amâna la nesfârșit.