50 de euro! Atât COSTĂ viața unui om în Satu Mare! LIMITATORUL de viteză care putea SALVA o viață
Comisia pentru siguranța circulației din Satu Mare are preocupări care mai de care mai neimportante sau fanteziste. Așa se face că deși în zona Casei de Modă deja au avut loc două accidente, din care unul chiar mortal, încă nu s-a anunțat luarea vreunei decizii.
Ca să le ușurăm munca, îi informă că un limitator de vitează, care ar fi salvat viața bătrânului de 82 de ani accidentat mortal ieri, ar costa maxim 50 de euro. Da, stimați cheltuitori ai banului public! Da, stimați reprezentanți ai Comisiei pentru siguranța circulației!
Sau poate mai este nevoie de un nou mort pentru a sensibiliza comisia?! Alți sătmăreni cer ca intersecția să fie semaforizată. Alții solicită interzicerea virajului la stânga. Orice, numai să fie siguranță.
Din nefericire, majoritatea membrilor Comisiei pentru siguranța circulației nu prea umblă pe jos în zonă, ci doar cu autovehiculul. Așadar, se poate spune că s-ar gândi doar la propriul confort. Poate ne demosntrează, în sfârșit contrariul.
Deși ședințele Comisiei ar trebui să fie publice, acestea se desfășoară în spatele ușilor închise. Oare de ce?!
Componența Comisiei de Siguranţa Circulaţiei a municipiului Satu Mare:
Preşedinte:
1. Dorel Coica – primar
Membrii:
2. Băbuţ Domuţa Dan – administrator public
3. Ardelean Octavian – consilier local
4. Albu Adrian – consilier local
5. Masculic Csaba – consilier local
6. Cătălin Dănciuţ/Flaviu Picorean – reprez. IPJ Satu Mare
7. Gheorghe Munteanu – şef S.A.D.P.S.P.
8. Jerca Marius – şef Siguranţa Traficului
9. Hainal Sorin – repreyentant birou G.I.S.
10. Ionuț Bujor – dir. S.C. Transurban S.A.
11. Mihail Cârlan – proiectant
12. Ioan Precup – şef Poliţia Locală
13. Péter Szeremi – inginer
Secretar:
14. Luminiţa Surulescu – reprez. S.A.D.P.S.P.
In acel loc nu viteza e problema. Nu se poate prinde mare viteza, din orice directie ai veni, e o intersectie aglomerata mai tot timpul. In speta cazul accidentului mortal de ieri, masina pornind de la stop de pe strada Horea si virand la stanga, a mers mai putin de 15 metri pana cand a acrosat pietonul, care venea oarecum din partea laterala si dinspre spatele masinii (dinspre Casa de moda); nici nu ma mir ca nu a fost vazut de sofer, vizibilitatea din cabina unei dube fiind mult mai mica decat dintr-o masina obisnuita. Pe de alta parte multi pietoni se arunca efectiv pe trecerea de pietoni fara sa se asigure, bazandu-se pe faptul ca masina va opri sau ii va ocoli, ca doar ei sunt protejati. Fara a incerca sa-l disculp pe sofer, cred ca si educatia pietonilor duce la astfel de evenimente nefericite.
View CommentDar despre obligativitatea șoferului de A SE ASIGURA la trecerea de pietoni că nu sunt pietoni angajați în trecere ai auzit? Ție ți se pare că moșulică a țâșnit de pe trotuar chiar sub roțile mașinii?!?
View CommentAm specificat ca nu-l disculp pe sofer in acest caz, trebuia sa fie mai atent; ziceam la modul general. In articol era vorba de utilitatea limitatoarelor de viteza in acea zona, viteza care, chiar si in cazul accidentului de ieri, nu era mare.
View CommentParerea mea intersectia merita un semafor , nu ai vizibilitate cand doresti sa faci stanga , doar cand pietoni sunt pe trecerea de pietoni doar atunci poti vira la stanga, daca mai ai si noroc mai iei si amenda pt neacordare de prioritate + suspendarea permisului .
View CommentN-are rost montarea unui limitator de 50 de euro stiind ca limitatorul se strica, dispare, etc si tebuie altul. Cu 5 euro se rezolva limitatorul care se autointretine si creste singur – inventat de romani- un santulet peste drum. Acesta nu se strica – ba din contra, se ,,dezvolta”, nu-l fura nimeni si e… mai ieftin!
View Comment