STUDIU. 168,5 milioane de euro ar trebui pentru ca Satu Mare să fie funcțional (FOTO)
În municipiul Satu Mare ar trebui să se investească suma de 168,5 milioane de euro pentru ca orașul să devină funcțional, potrivit unui studiu comandat de Primăria municipiului Satu Mare. Speciliștii susțin că o parte importantă din bani ar putea fi atrași prin proiecte de finanțare nerambursabile, în special Programul Operațional Regional 2014-2020.
PresaSM.ro vă prezintă cele mai importante proiecte prevăzute de specialiștii firmei care a întocmit acest studiu, respectiv Planul de Mobilitate Urbană.
Un proiect foarte important ar fi al treilea pod peste Someș, care să lege strada Ostrovului – și strada Ștrandului, cu un cost aproximativ de 19 milioane de euro. Dacă acest proiect s-ar concretiza, specialiștii susțin că nivelul emisiilor de CO2 se reduc cu 5,5%, urmare a reducerii distanțelor medii de parcurs. Viitorul proiect atrage circa 1.000 vehicule pe oră de pe rutele concurente. Noua conexiune contribuie la îmbunătățirea condițiilor de circulație de pe rutele alternative: Podul Golescu și în mod deosebit – Podul Decebal, unde viteza medie va crește de la 12.5 km/h la 17.5 km/h.
Un alt proiect important ar fi un pasaj subteran în zona străzii Anderco, cu un cost de 1,9 milioane de euro. Până în anul 2030, nivelul emisiilor de CO2 se reduc cu 1,2%, urmare a reducerii distanțelor medii de parcurs. Noua conexiune contribuie la îmbunătățirea condițiilor de circulație de pe rutele alternative: Bulevardul Cloșca – Bulevardul Octavian Goga, degrevând aceasta rută de aproximativ 400 vehicule pe oră.
De asemenea, speciliștii vorbesc despre oportunitatea realizării unui pasaj suprateran în zona străzii Ferăstrău, cu un cost estimat la patru milioane de euro. Prin stabilirea unei conexiuni între strada Ferăstrau și strada Gara Ferăstrau se va reduce durata de parcurs pentru aproximativ 900 de vehicule pe oră. Noua conexiune contribuie la îmbunătățirea condițiilor de circulație între cele două zone,prin scăderea cu 57% a timpului de parcurs (șapte minute înainte – trei minute după).
Un alt proiect vital ar fi modernizarea coridorului Lucian Blaga, cu un cost de 2,5 milioane de euro. S-ar avea în vedere modernizarea Bulevardului Lucian Blaga, prin crearea benzilor dedicate bicicletelor și autobuzelor. Viteza pe noua infrastructură va fi de 50 km/h, iar viteza de exploatare a serviciului de transport public va fi de circa 40 km/h în condiția orei de vârf.
A fost luat în calcul și modernizarea coridorului Aurel Vlaicu – Bulevardul Unirii, cu un cost de patru milioane de euro. Prin modernizarea coridorului se va reduce durata de parcurs cu circa un minut pentru fiecare vehicul, având în vedere o încărcare a traficului de aproximativ 1.100 vehicule pe oră.
Un proiect extrem de costisitor ar fi un nou pod peste Someș, care să lege strada Porumbeilor – strada Sighet, strada Sighișoara și strada Șețiu Ștefan, cu un cost de 20,7 milioane de euro. Viitorul proiect atrage circa 1.200 vehicule pe oră de pe rutele concurente.
doar „ar trebui să se investească suma de 168,5 milioane de euro pentru ca orașul să devină funcțional”, sau se va si investi? cine si ce ne impiedica sa atragem prin proiectele de finanțare nerambursabile?
View Comment„sa atragem prin proiectele” = sa atragem proiectele
View Comment